Екипът на Хюндай бе готов да води битка със съперниците от Тойота в последния кръг от световния рали шампионат (WRC) за 2019 г., когато организаторите на състезанието го отмениха заради безпрецедентните горски пожари в Австралия. Отборите и екипажите подкрепиха решението изцяло. Така Хюндай пък взе титлата при конструкторите с аванс от 18 точки.
World Champions! ? This title means a lot for the entire @HMSGOfficial team as it’s the sum of a lot of effort from everyone. We have been strong this season & it’s a fantastic achievement! Congratulations and thank you to every team member for the top job! #WRC #HMSGOfficial pic.twitter.com/IESPzm0LuW
— Thierry Neuville (@thierryneuville) November 13, 2019
#WRC That winning feeling ?? It’s time to celebrate as World Champions ?? #HMSGOfficial #WorldChampions pic.twitter.com/DyXZMe4j6F
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) November 13, 2019
Тимът от Алценау изкара труден сезон. Отборът взе 4 победи в проведените 13 надпревари – Тур дьо Корс, Аржентина, Сардиния и Испания. Три от тях бяха дело на Тиери Нювил и Никола Гилсул. Дани Сордо и Карлос дел Барио пък бяха неочакваните победители в Италия. Екипажите на Хюндай спечелиха общо 13 подиума. Андреас Микелсен и Андерс Ягер се качиха три пъти на подиума, Себастиен Льоб и Даниел Елена бяха в топ 3 в Чили.
От тима отбелязаха, че първата отборна WRC титла на Хюндай е резултат от упоритата работа на целия екип. Проектът за участието в световния рали шампионат стартира през 2012 г., а дебютът се състоя в Монте Карло през 2014-та. След няколко опита в началото на 2019 г. шефът на Хюндай Моторспорт Андреа Адамо бе категоричен, че целта е една: титла.
„Това своеобразно пътешествие бе много специално за нас и се радвам, че стигнахме до короната. Тя е изумително постижение“, коментира Нювил
„По пътя дотук имаше много забележителни моменти. Всяка победа бе важна. Но отборът не просто постигаше силни резултати – екипът ни се разрасна неимоверно през тези шест сезона. Работим с фантастични, отдадени и талантливи професионалисти. Този резултат е дело и на всеки един от тях.“
Сордо отбеляза, че спечелването на титлата с този тим е много важна за него и Дел Барио.
„Част съм от отбора през последните шест години и през цялото време се трудихме изключително упорито, за да постигнем тази цел. Водихме в първенството през по-голямата част от сезона. Целият отбор заслужи успеха. Наблюдавах как Хюндай Моторспорт расте и върви напред сезон след сезон. Много се радвам на успеха ни!“, допълни испанецът.
Крейг Брийн трябваше да кара в Австралия и макар да не успя да го стори, също се радваше за постижението на тима.
„Начинът, по който този отбор подходи стратегически – използвайки различни екипажи в различните надпревари – му позволи да вземе титлата. Благодаря на екипа, че ни се довери за част от работата“, каза Брийн.