Тиери Нювил е с минимален аванс от 0,7 сек пред Елфин Еванс след първия ден от рали Испания. Надпреварата е 11-ти, предпоследен кръг от световния шампионат за сезон 2021 (WRC). Трети – на 19,4 сек от белгийския пилот на Хюндай – е Себастиен Ожие.
#WRC
🏁 O/A after SS6/End Day One1. 🇧🇪 #Neuville 🔺
2. 🇬🇧 Evans +0.7
3. 🇫🇷 Ogier +19.4
4. 🇪🇸 #Sordo +24.8
5. 🇫🇮 Rovanpera +38.0
6. 🇫🇷 Fourmaux +1:10.2
7. 🇬🇧 Greensmith +1:28.9
8. 🇸🇪 #Solberg +1:55.6
9. 🇪🇸 #Solans +2:30.5#HMSGOfficial #RallyRACC pic.twitter.com/JxJI0q2n0D— hmsgofficial (@HMSGOfficial) October 15, 2021
„Чувствам се все по-комфортно в автомобила. Нямам търпение за утре. Отсечките са с различен профил, който се надявам да ни пасне по-добре“, коментира Нювил
Еванс бе доволен от началото на деня си въпреки известно колебание при някои промени на настилката. Следобед загуби време – особено върху някои по-мръсни участъци според собственото му обяснение.
Ожие, който очакваше надпреварата на асфалт с нетърпение, бе разочарован от темпото си.
„Бях твърде бавен. Това е положението. Нямах достатъчно увереност в колата, за да натисна наистина на максимум. Определено беше ужасен ден. Постоянно се борех с автомобила, промених настройки, а така и не намерих оптимален вариант“, сподели седемкратният световен шампион.
🇫🇷 „J’ai été trop lent, c’est comme ça. Je n’étais pas assez en confiance dans la voiture pour attaquer au maximum. Ça n’a pas été si mal, mais j’étais sans cesse en train de me battre un peu avec la voiture, de changer de réglages, sans vraiment trouver la solution parfaite“
— Sébastien Ogier (@SebOgier) October 15, 2021
Големите губещи за петъка бяха Такамото Кацута и От Танак
Кацута катастрофира още в първата отсечка от състезанието. Японският пилот на Тойота влезе с твърде висока скорост в десен стесняващ се завой и се удари в предпазната бариера, разбивайки предната лява част на своя Ярис WRC.
„Нещо не разбрах от бележките. Очаквах по-лесен завой, но тази крива много се стеснява и при тази скорост просто нямаше как да спра. Много съжалявам за отбора. Дойдохме тук, за да постигнем добър резултат и да покажем скорост, но всичко приключи заради моя грешка…“, призна Кацута.
Екипът му поправи колата и японският пилот ще се върне утре в надпреварата.
В четвъртата отсечка пък Танак претърпя инцидент и отпадна.
„За съжаление излетяхме от пътя, потрошихме колата и нямаше как да продължим. Може би влязохме прекалено бързо в завоя, блокирах колелата на мръсното и нямаше как да спася колата“, обясни естонецът.
2/2 💭 Team will bring the car back to the service, assess the damage and after this we are able to say more what’s next.
— Ott Tänak (@OttTanak) October 15, 2021
Междувременно Световният съвет за автомобилен спорт на ФИА (World Motor Sport Council – WMSC) одобри предложения календар за сезон 2022. Обявени бяха 13 кръга, един от които все още не е ясно кой ще е – ралито, планирано за 18-21 август.
WRC календарът за сезон 2022
Дата | Надпревара |
20-23 януари | рали Монте Карло |
24-27 февруари | рали Швеция |
21-24 април | рали Хърватска |
19-22 май | рали Португалия |
2-5 юни | рали Италия |
23-26 юни | Сафари рали Кения |
14-17 юли | рали Естония |
4-7 август | рали Финландия |
18-21 август | TBC* |
8-11 септември | рали Акрополис |
29 септември-2 октомври | рали Нова Зеландия |
20-23 октомври | рали Испания |
10-13 ноември | рали Япония |
*to be confirmed