Тиери Нювил поддържа аванса си в рали Франция. Пилотът на М-Спорт, който е зад волана на Форд Фиеста RS WRC, е с 13,1 сек преднина спрямо излезлия втори Яри-Мати Латвала (Фолксваген, Поло R WRC). Трети върви Дани Сордо (Ситроен, DS3 WRC).
Белгиецът успешно се справи със сложен момент към края на третия етап за сутринта:
– Вървях доста бързо и изтървах предницата при едно спиране. Колата занесе и се наложи да използвам ръчната спирачка. Извадих късмет, че се измъкнах от там.
Латвала и Сордо водят сериозна битка за втората позиция. Финландецът излезе втори след втората съботна отсечка, а на обедния сервиз бе на 1,1 сек пред пилота на Ситроен. Той призна, че е допуснал няколко малки грешки, атакувайки твърде агресивно отделни бавни завои, но борбата определено го радва.
– Загубих време в първия етап, а следващият бе хлъзгав и не поех рискове. Последният се получи – бе обяснението на Сордо.
Последната отсечка преди сервиза бе спечелена от Себастиен Льоб, който имаше грижи тази сутрин. Това бе етана победа №900 за него и деветкратният WRC шампион не възнамерява да се притеснява особено за ставащо на трасето.
– В първата отсечка настройките не бяха добри и в следващата се завъртях. За първи път тук имах проблеми, не бяха грешки. Загубихме много време вчера и днес, но аз съм тук заради удоволствието. Не ми трябват точки, така че ще карам както намеря за добре – заяви Льоб.
Той загуби за малко четвъртата позиция от Себастиен Ожие, но си я върна. Френският пилот на Фолксваген все пак върви значително по-силно от вчера, когато трудно се събуди след празненствата за титлата си.
Доста пилоти се оплакваха от нестабилност в предната част на колите си – сред тях Андреас Микелсен (който от седми се свлече до девети) и Мадс Остберг. Пилотът на Фолксваген заяви, че просто не може да накара автомобила си да завива.
– Огромна, огромна нестабилност – допълни състезателят на М-Спорт.
Местата от шесто до десето в генералното класиране заемат Евгени Новиков, Мико Хирвонен, Остберг, Микелсен и Мартин Прокоп.