Начало WRC News Нювил начело в Кения след истинска касапница по отсечките на африканската класика

Нювил начело в Кения след истинска касапница по отсечките на африканската класика

405
0
Тиери Нювил
Тиери Нювил; снимка: Хюнда

Тиери Нювил оглавява генералното класиране след първия пълен ден на рали Кения. Африканската класика Сафари се завърна в календара на WRC след 19-годишно отсъствие и веднага оправда репутацията си на изключително тежка надпревара. Нювил два пъти пука гума, а сериозен брой екипажи приключиха деня твърде рано след катастрофи и инциденти. По отсечките нямаше битка за времена, а борба кой ще оцелее до финала на 130 от най-трудните километра през целия сезон.

Нювил води с 18,8 секунди аванс пред Такамото Кацута

Трети, на 55,8 сек е От Танак, следван от Себастиен Ожие, Гас Грийнсмит, Адриен Фурмо. До тези резултати обаче се стигна след огромни премеждия.

В SS2 Кацута загуби време, след като блокира в завой. Нювил излезе начело пред Кале Рованпера, Танак, Елфин Еванс, Ожие. В третата отсечка настана истинският хаос. И белгиецът, и седемкратният световен шампион изтърваха трасето на едно и също разклонение. Еванс удари камък, счупи окачване и отпадна. Дани Сордо излетя от пътя и не можеше да продължи също заради строшено окачване. Оливър Солберг, който имаше проблеми още в шейкдауна, се опита да поправи каквото може по колата си, но малко по-късно спря. Проблем с окачването забави Ожие в SS4 почти минута и 40 секунда. Лоренцо Бертели отпадна с прегрял двигател.

Рованпера атакува в следобедните отсечки и изглеждаше като че ли има шанс да се бори с Нювил, който спука гума. В седмата отсечка с Тиери се случи същото – задна лява експлодира. Танак също имаше спука гума. Рованпера пък заседна в пясъка. Колата му бе изтеглена, но не завърши деня.

„Имаше известна драма със спуканите гуми, но стигнахме до сервиза“, коментира на финала Нювил

„В някои участъци имаше големи камъни, които просто не можеше да се избегнат. Стискаш палци и се молиш да не удариш нещо. Научихме много, отборът ще прегледа внимателно колата тази вечер. Съботните отсечки са с различни характеристики, но пак ще трябва да се пазим.“

Танак каза, че е карал на 60% от капацитета си.

„Основното „ястие“ е утре и само ще става по-трудно. И две минути да си назад, пак можеш да спечелиш, ако се съди по видяното до момента“, заяви естонецът.