Тиери Нювил оглавява генералното класиране след първия пълен ден на рали Кения. Африканската класика Сафари се завърна в календара на WRC след 19-годишно отсъствие и веднага оправда репутацията си на изключително тежка надпревара. Нювил два пъти пука гума, а сериозен брой екипажи приключиха деня твърде рано след катастрофи и инциденти. По отсечките нямаше битка за времена, а борба кой ще оцелее до финала на 130 от най-трудните километра през целия сезон.
Нювил води с 18,8 секунди аванс пред Такамото Кацута
Трети, на 55,8 сек е От Танак, следван от Себастиен Ожие, Гас Грийнсмит, Адриен Фурмо. До тези резултати обаче се стигна след огромни премеждия.
#WRC
⏱ O/A after SS7/End Day One1. 🇧🇪 #Neuville
2. 🇯🇵 Katusta +18.8
3. 🇪🇪 #Tanak +55.8
4. 🇫🇷 Ogier +1:49.4
5. 🇬🇧 Greensmith +1:56.1
6. 🇫🇷 Fourmaux +2:19.1#HMSGOfficial #SafariRallyKenya pic.twitter.com/wkjFvYwXCK— hmsgofficial (@HMSGOfficial) June 25, 2021
В SS2 Кацута загуби време, след като блокира в завой. Нювил излезе начело пред Кале Рованпера, Танак, Елфин Еванс, Ожие. В третата отсечка настана истинският хаос. И белгиецът, и седемкратният световен шампион изтърваха трасето на едно и също разклонение. Еванс удари камък, счупи окачване и отпадна. Дани Сордо излетя от пътя и не можеше да продължи също заради строшено окачване. Оливър Солберг, който имаше проблеми още в шейкдауна, се опита да поправи каквото може по колата си, но малко по-късно спря. Проблем с окачването забави Ожие в SS4 почти минута и 40 секунда. Лоренцо Бертели отпадна с прегрял двигател.
Рованпера атакува в следобедните отсечки и изглеждаше като че ли има шанс да се бори с Нювил, който спука гума. В седмата отсечка с Тиери се случи същото – задна лява експлодира. Танак също имаше спука гума. Рованпера пък заседна в пясъка. Колата му бе изтеглена, но не завърши деня.
Before #SafariRally didn’t comment anything but dare to question this now: is this really suitable event for current #WRC cars..
Top3 hit problems in the same stage, one of them even got stuck in the middle of the road. Can’t wait when 2022 spec cars enter to Safari🙈. #WRCLive pic.twitter.com/Gpx7lPp8D4
— Jarno Saari (@SaariJarno) June 25, 2021
Toyota Kenya advertisement not best possible scene. Image via #WRCLive pic.twitter.com/QgnCrnSWmV
— Jarno Saari (@SaariJarno) June 25, 2021
Action from the WRC.
•
•
•
•
•#Nairobi #Kenya #WRC #WRCSafariRally #WRCRally #WRCRallyChampionship #SafariRally #SafariRallyKenya #EastFm pic.twitter.com/qbEnRQ9PgU— East FM Kenya (@EastFMKenya) June 25, 2021
„Имаше известна драма със спуканите гуми, но стигнахме до сервиза“, коментира на финала Нювил
„В някои участъци имаше големи камъни, които просто не можеше да се избегнат. Стискаш палци и се молиш да не удариш нещо. Научихме много, отборът ще прегледа внимателно колата тази вечер. Съботните отсечки са с различни характеристики, но пак ще трябва да се пазим.“
Feelings after a very challenging day here at @wrcsafarirally 🥵 It’s such a nice feeling to be leading this iconic rally for his return in the #WRC calendar. Still long way to go but we are ready to fight hard! 👊🏼#WRC #SafariRally #HMSGOfficial #TN11 pic.twitter.com/GYGmuIlh2G
— Thierry Neuville (@thierryneuville) June 25, 2021
Танак каза, че е карал на 60% от капацитета си.
„Основното „ястие“ е утре и само ще става по-трудно. И две минути да си назад, пак можеш да спечелиш, ако се съди по видяното до момента“, заяви естонецът.
🎙️ „We expected tough conditions. We’ve been a bit unlucky with that damper issue this morning but we kept fighting. With even more extreme conditions we managed to go through the afternoon without big drama. We’re P4 and a lot of things are still possible. It’s still very long!“ pic.twitter.com/KQOlYT33tz
— Sébastien Ogier (@SebOgier) June 25, 2021