Тимът на Хюндай цели победа в рали Аржентина, пети кръг от световния рали шампионат (WRC) за 2019 г. Отборът има две поредни победи в тази надпревара – през 2016 г. с Хейдън Падън и на Тиери Нювил от 2017 г. През миналия сезон екипът от Алценау записа двоен подиум – Нювил и Дани Сордо се класираха втори и трети.
Нювил и навигаторът му Никола Гилсул спечелиха драматично Тур дьо Корс в края на март. Благодарение на този успех Хюндай е начело в генералното класиране при конструкторите със 114 точки. Тиери пък има крехък аванс в подреждането при пилотите – 2 точки спрямо Себастиен Ожие, който е с 80.
Андреас Микелсен се завръща в Аржентина зад волана на i20 WRC Coupe и ще се бори заедно с Нювил и Сордо. Трите екипажа правиха тестове в Португалия за тази надпревара, както и за следващото предизвикателство, което също ще е в Южна Америка – Чили.
„Ще се получи чудесен контраст между вече утвърдено събитие и ново рали, което ще ни постави нови предизвикателства”, коментира шефът на тима Андреа Адамо.
Нювил сподели, че рали Аржентина е фантастично събитие с трудни отсечки и невероятна атмосфера
„Изисква се обаче внимателен подход, тъй като това е едно от най-трудните ралита през сезона. От една страна, трябва да пазим колата. От друга обаче, има места, където определено можеш да атакуваш. Необходим е баланс – намиране на добър ритъм, но и да натискаш, когато е нужно. Би ни се искало да спечелим победа, но знаем, че надпреварата ще е тежка, особено след като сме първи на трасето”, каза Тиери.
Back to gravel with @rallyargentina ! It will be our 8th participation with @nicolasgilsoul and our bests results are our victory in 2017 after an incredible fight with Elfyn & P2? last year! Let’s see what we can do on this edition. Aiming for a podium position! ? #WRC pic.twitter.com/6Ih43nOgP5
— Thierry Neuville (@thierryneuville) April 19, 2019
Микелсен бе пети в миналогодишното рали Аржентина
Норвежецът не крие, че това е едно от любимите му състезания на чакъл.
„Отсечките са в чудесно състояние – с малко повече пясък в сравнение с други надпревари на такава настилка. В резултат на това колата може да се пързаля повече в завоите и след това да се натиска на максимум. Класически дистанции като Ел Кондор и Мина Клаверо пък са изпитание и за хората, и за колите”, обясни Микелсен.
Сордо от своя страна смята, че е демонстрирал добро темпо в предходния кръг на чакъл – рали Мексико – и ще се опита да запази нивото си на представяне и в Аржентина.
This week we return to the gravel ?|| Esta semana volvemos a la tierra #RallyArgentina ??
? Rally Argentina
? 25-28 de abril
? https://t.co/n5Hirx2U4E pic.twitter.com/wth55YyGvi
— Dani Sordo (@DaniSordo) April 21, 2019