Техническият шеф на Ред Бул Ейдриан Нюи предупреди, че Формула 1 рискува стагнация, ако продължи да затяга правилата си.
Ограниченията в изискванията и забраните на нововъведения през последните години се въвеждат с основание намаляване на разходите.
Голяма част от отборите в Гран при са съгласни, че харчовете трябва да се лимитират, но в същото време се поставя въпросът за загуба характера на спорта като платформа за развитие на технологии. Сред забранените за използване устройства са двойният дифузьор, F-duct, както и обдухването на дифузьорите, развивано през последните години.
– Според мен всички тези процеси са част от играта и нямам нищо против да се влагат усилия, както и да бъдеш връщан малко назад. Всички смятахме, че F-duct-ът ще бъде забранен, същото изглеждаше вероятно и за двойния дифузьор в съответните им сезони. Взимат се решения дали да се инвестира сериозно в преследването на дадена технология, ако знаеш, че тя ще бъде забранена сравнително скоро или дали да се концентрираш върху други области, които ще продължат да се развиват по-дълго време – заяви Нюи, цитиран от Аутоспорт.
Според него обаче е жалко, че при забраната на подобни устройства всъщност се налагат допълнителни ограничения:
– Като при изпускателната система, тя е добър пример. Съществува опасност правилата да продължат да стават все по-ограничаващи, докато вероятно се стигне до момента, когато автомобилът се конструира малко или повече от правилника. Тогава на практика ще имаме GP1 коли, при които даващите разлика фактори са двигателят и пилотът. За мен това не е Формула 1. Едно от нещата, отличаващо Формула 1 от всички останали спортове с изключение може би на Americas Cup, е комбинацията от човек и машина. Може да имаш страхотен автомобил, но със среден по сила пилот не печелиш. Същото се случва при страхотен състезател и средняшка кола. Успехът винаги е резултат от комбинация на двете. Смятам, че хората оценяват това. И трябва да отбележа, че ако се съди по последния сезон, то (при Ред Бул) изглежда се получава правилна смес.