Техническият директор на Ред Бул във Формула 1 Ейдриън Нюи заяви, че екипът му се е сблъскал този сезон с невиждано досега „политизиране и лобиране“ срещу себе си.
Тимът от Милтън Кийнс води остра битка с Мерцедес с променлив успех. Тя е съпътствана от огромно напрежение и множество решения, свързани с техническите директиви на ФИА. Те касаеха налягането в гумите, огъването на задните крила, спиранията в бокса. Експертите са почти единодушни, че всички те увреждат в по-голяма степен представянето на Ред Бул, но нито една от тях не е направила съществена разлика в представянето.
Нивото на задкулисно политизиране и лобиране са достигнали нива по-високи от когато и да било
За Ейдриън Нюи, който е важна част от Ред Бул още от 2006 г. и е автор на всичките им успешни болиди, нивото на задкулисни манипулации и влияние са достигнали нива по-високи от когато и да било.
„В много отношения това е комплимент за екипа ни, че се озовахме под такова наблюдение от страна на останалите – заявява той в интервю за сайта на Ред Бул, цитирано от Моторспорт. – Ние сме преживявали това и преди. Но не мога да си спомня момент, в който сме получавали същото ниво на задкулисно политизиране и лобиране срещу колата ни”.
„Вероятно, ако погледнете назад, когато изследвахме аероеластиката през 2010/2011 г., тогава бяхме под постоянен контрол и се адаптирахме към всеки променящ се набор от разпоредби. Бяхме в подобна битка за шампионата с Ферари, които включиха няколко клаузи за гъвкавост на каросерията”.
„Никога не харесвам особено военните аналогии – но сега те ми изглеждат коректни, защото трябва да разгледате всеки аспект, за да подобрите позицията – продължава конструкторът спечелил титли и с Уилямс, и с Макларън. – Това е същината на F1 и едно от нещата, които я правят толкова вълнуваща. Честота и интензивността тази година са показателни.“
Сагата с огъването на задното крило
Коментирайки сагата с огъването на задното крило, която започна от Гран при на Испания, Нюи твърди, че най-големият проблем не е бил в самата промяна, а увеличаването на разходите, свързани с необходимостта от укрепване на компонентите.
„Ако вземете проблема с гъвкавото задно крило, със сигурност не бяхме единственият екип, който имаше този проблем, продължава той. Но, разбира се, когато Мерцедес започна да вдига шум около това, те не се притесняваха за това, което Алфа Ромео прави. Те се тревожеха само дали получаваме предимство, каквото всъщност нямахме. Промяната обаче ни навреди финансово. В същото време реакцията ни бе чудесно свидетелство за силата на нашия екип. Показахме как можем да реагираме на промените и когато сме поставени в ъгъла, но сме в състояние да продължим и да бъдем също толкова конкурентни.“