Начало Рали Новото окачване на Ситроен дава сериозно предимство на Льоб и Хирвонен

Новото окачване на Ситроен дава сериозно предимство на Льоб и Хирвонен

24
0
Себастиен Льоб,Ситроен

По време на рали Финландия Ситроен определено имаше превъзходство пред съперниците си. Себастиян Льоб и Мико Хирвонен успяваха постоянно да са по-бързи от пилота на Форд, Яри-Мати Латвала. Тяхната скорост им помогна да постигнат двойна победа и това бе сигнал за тревога в лагера на Форд. Латвала успя да повиши темпото си да се движи приблизително с това на пилотите на Ситроен, но така и не успя да ги изпревари. На пресконференцията след състезанието финландецът заяви, че французите са постигнали забележителен напредък в областта на окачването, което позволи на Льоб да подобри рекорда за най-висока средна скорост в рали надпревара.

Тази констатация на Латвала бе потвърдена и от техническия шеф на Ситроен, Ксавиер Местелан-Пиньон.

„Променихме доста неща по окачването и по специално по отношение на амортисьорите. Това е най-голямата промяна, която правим от 11 години насам“, обясни Мастелан-Пиньон. „За първи път кола на Ситроен се движи по този начин. Преди това Ксара, С4 и DS3 бяха с доста различна конфигурация. Масленият резервоар на амортисьорите не бе горе, а долу. Работихме една година по тази идея и трябва да кажа, че за нея трябва да благодарим само и единствено на Мико (Хирвонен – б.р.).

Той има различни настройки и различни идеи за баланса на колата, но не само за него. За нас това бе съвсем различен дизайн. Ситроен Рейсинг все още не бе правил подобно нещо.“

Хирвонен и Льоб не разкриха във Финландия подробности около новата система. Как точно се е подобрило поведението на колата обаче също не бе обяснено. Самите цифри обаче говорят достатъчно добре, защото Форд успя да спечели едва два етапа в скандинавската държава, където през миналата година имаше изразено предимство. Един от тези етапи при това бе доста къса специална отсечка. В останалите Ситроен имаше предимство, макар и не особено голямо.

„Обикновено във Финландия сме с около секунда по-бавни от Форд във всеки етап. Този път обаче стана обратното. Това ни прави особено щастливи“, заключи Местелан-Пиньон. Работи се и по асфалтовата версия на това ново окачване, но дали тя ще се появи още в Германия не бе разкрито от французина.