От Светлана Симеонова,
Снимки: ATP Sportnews Luxembourg,
Getty Images Shell, Sutton Images HP
Слушайки внимателно Патрик Хед по време на медиа брифинга му в Монако нямах и най-малка представа, че всъщност присъствам на последната изява на англичанина в ролята му на технически директор на Уилямс. Няколко дни по-късно отборът пусна официално изявление относно важни промени в структурата си: постът на Хед се заема от Сам Майкъл. Патрик поема функциите на директор на инженеринга и става нещо като топ ръководител на целия технически екип. Пряко подчинени са му Сам Майкъл, Джон Дейвидс (шеф на аеродинамичните съоръжения) и Алекс Бърнс (генерален мениджър по производството).
Онова, за което 62-годишният Франк Уилямс и 56-годишният Патрик Хед говореха отдавна, се случи – екипът вече има ново лице, щафетата отчасти е предадена.
До този моментът Сам бе старши операционен инженер и назначението му бе повишение, идващо обаче с куп нови задължения и отговорност.
Сега освен по оперативната работа и състезанията, Майкъл вече отговаря изцяло и за болида на Уилямс за 2005 г. – FW27.
“Промените в мениджмънта идват след подробно обмисляне и преглед на техническата стратегия на компанията. Патрик Хед, директор на компанията и акционер, ще намали вниманието си върху ежедневните технически и операционни задължения, за да фокусира опита си върху дългосрочната технологична стратегия”, се казва в изявлението на тима. Самият Хед допълни неколкократно след това, че продължава да се занимава ежедневно с делата на Уилямс и няма да продава дела си от компанията, но ще е рядко на пистата.
– Това не е прелюдия към оттегляне. Когато Ейдриън Нюи дойде при нас през 1990 г., аз станах от главен конструктор технически директор. Сега според мен е времето за нова промяна.
Хед и Франк са определено съвсем наясно какво вършат. Оказа се, че промяната в мениджмънт структурата е била планирана отдавна и не е следствие на представянето този сезон. Ускорено е било единствено времето на промяната – Сам е трябвало да заеме поста в края на настоящия сезон. Някой фактори обаче (не на последно място проблемите с автомобила) са довели до по-ранното преструктуриране. Очевидно и от BMW са оказали известен натиск, тъй като …