С особено внимание вносителите на Фолксваген Лекотоварни представиха пред медиите новото пето поколение на Кади. Моделът, от чийто предходни генерации бяха продадени над 3 млн. броя, е все така в много различни варианти – пътнически, товарни, с различни нива на оборудване, с различна дължина на каросерията, със задвижване на две или четирите колела.
Най-важните елементи в гамата обаче са идентични и са свързани с няколко наистина важни характеристики. Дизайнът е много приятен. Технологично автомобилът е от нова епоха като свързаност, сигурност и екологичност. На практика пътническите Кади биха могли да бъдат обмислени и като варианти при разглеждането на кросоувър или компактни SUV модели.
От огромно значение е фактът, че Кади е изграден върху новата платформа на концерна – MQB, върху която е и новото, осмо поколение Голф
Тя дава нови възможности за изобилие от вътрешно пространство и технологични решения. Сред тях са очакваната скоро на пазара новата версия Калифорния например. Тя е със собствена мини кухня, огромен панорамен покрив, сгъваема тента и т.н.
Основните версии пък са малко по-дълги и широки, а товарните варианти са и с по-голяма странична врата. Това позволява достъпа на второ европале в товарния отсек, и то през нея. Товарният обем в стандартната карго версия е 3,1 куб. м, а в удължения Maxi вариант е 3,7. Трябва да се отбележи, че във VW вече са изключително стриктни при подаването на каквито и да са данни и затова дименсии и обеми са взети спрямо най-тесните места в конструкцията.
Петото поколение Кади със сигурност е най-високотехнологичното досега, с отлична свързаност и това прави впечатление още с качването зад волана. Топ версията е с виртуален кокпит зад него и модерен тъчскрийн вдясно на централната конзола с диагонал 10 инча. Но дори и по-ниските нива са впечатляващи като връзки, навигация, информативност, качество на материалите. Иновативно решение е вентилаторът в тавана за по-добър климатичен контрол в задната част. Зад волана позицията е висока, намира се добре с множеството възможни настройки и усещането е наистина като в SUV. Моделът е така обзаведен и удобен, че наистина може да бъде опция и при тези така популярни автомобили.
Пет от 19-те асистиращи системи са изцяло нови, а останалите са цялостно обновени и разширени с добавяне на различни функции: новите системи включват технологията Travel Assist
Тя е налице за първи път в лекотоварен автомобил и е ниво на автономно шофиране. Води и до наличието на мултифункционалния волан, който вече е оборудван с капацитивни сензори, за да не отделя водачът ръцете си от волана. Предупредителният сигнал ми присветва на няколко пъти, когато се разсейвам. Ако не реагирам, колата сама ще спре в лентата на аварийни и ще изпрати сигнал за помощ. Trailer Assist подпомага и движението на заден ход с ремарке. Забележително е, че Кади не просто е с круиз контрол или асистент за оставане в лентата, но и системи като тази за аварийно спиране при насрещно приближаващ автомобил в ляв завой и стабилизация при теглене на каравана. За първи път се предлага и система за безконтактно централно заключване Keyless Access.
Кади е с нови модерни дизелови двигатели, които при VW вече със сигурност са много специални и затова с особен интерес следя работата на средния по сила със 102 к.с. Тези качества се дължат в голяма степен на системата Twindosing. Тя значително намалява емисиите на азотни окиси и е и при трите турбо дизелови варианта със 75 к.с., споменатия със 102 к.с. и 122 к.с. Комбинират се с 6-степенна механична или 7-степенна трансмисия с два съединителя. Тествам колата както във вариант с 6-степенна механична предавателна, така и с автоматичната трансмисия. Разходът на първия вариант е под 5 литра, а прави силно впечатление по-ниският аеродинамичен шум дори и при скорост от почти 170 км/ч.
По време на представянето на модела става дума, че аеродинамиката е подобрена и има коефициентът на обтекаемост Cw 0,30 при 0,33 на предходното поколение. Заедно с останалите промени в двигателите, това способства за намаляването на разхода на гориво и нивото на вредни емисии средно с 10%
Не по-малко внимание заслужа обаче и бензиновият мотор TSI със 114 к.с. Той ще бъде последван от захранвания с природен газ двигател с принудително турбо пълнене (TGI на базата на TSI, но с 96 кВт/130 к.с.) както и Plug-In-хибридният eHybrid. Новите задвижващи агрегати са едновременно екологични и ефективни.
Пътническите версии се предлагат серийно с 5 места. Както късата, така и дългата версия опционално могат да се оборудват по подобие на предишното поколение с трети ред седалки и така местата стават 7, което е важно за пазари като нашия. Налице са добре познати и проверени решения като двустепенното сгъване напред или изправянето на седалките от втория ред. И разбира се, както и преди, седалките на втория и третия ред могат да бъдат лесно извадени. Багажният обем на семейния ван достига до 2556 л (с натоварване до тавана и до първия ред седалки при изваден втори ред). Багажният обем при петима пътници в интериора до нивото на тавана достига впечатляващите 1213 литра.
По време на представянето става дума, разбира се и за цените на модела. Те ще са на свой ред с около 10% по-високи, което е обяснимо с различните нива на технологии и развитие и за жалост това е политика при всички.
#VWGroup strengthens market position in 2020 and hits the ground running in e-offensive! 📈
ℹ️ Find more information here:
— Volkswagen Group (@VWGroup) January 13, 2021