Audi подложи A7 Sportback на сериозна преработка. Голямото купе с пет врати стана още по-мощно и по-привлекателно – благодарение на новите двигатели, новите предавателни кутии, новите предни и задни светлини и новата инфо-развлекателна система. Новото Audi A7 Sportback съчетава емоционалния заряд и спортния характер на купе с комфорта на седан и функционалната полезност на комби.
Още при дебюта на A7 Sportback през 2010 г. Audi наложи нова линия в автомобилния дизайн – естетична атлетичност и щедра елегантност. Дългият преден капак, спортно полегатата задна колона и стръмно спускащата се задна част очертават един динамичен цялостен образ. При обновяването дългият 4,97 метра автомобил с пет врати получи допълнителни спортно-характерни черти.
Най-силно впечатление правят промените в радиаторната решетка Singleframe, броните, крайните тръби на ауспуха, както и по светлините. Сега LED технологията вече е серийна; по желание Audi доставя и матрични LED светлини, които осветяват пътя оптимално, без за заслепяват останалите участници в движението. В комбинация с матричните LED светлини се предлагат мигачи с динамизирана индикация и отпред, докато отзад те се монтират серийно.
Каросерията на новото Audi A7 Sportback се състои в голямата си част от алуминий и високотехнологични стомани. Това я прави извънредно лека и ориентирана към максимален акустичен комфорт. Багажното пространство под дългия заден капак с електрически повдигащ механизъм е с базов обем от 535 литра и чрез сгъване на задните облегалки може да нарасне до 1390 литра.
Спортният стил на външното оформление продължава и в интериора. Характерен елемент е линията на „хоризонта”, която обгръща водача и пътника до него. Арматурното табло изглежда леко и елегантно. Новите материали във вътрешното обзавеждане, сред които са декоративните вложки от алуминий/орех Beaufort и кожата Valcona, подкупват с фината си изработка; цветовата гама е аранжирана наново и още при седалките предлага възможност за избор между пет цвята. Шофирането в новото Audi A7 Sportback се отличава с увереност и липса на напрежение. Предните седалки могат да бъдат оборудвани оптимално с функции за вентилация и масаж, а изборът включва четири модела кресла. Системата за управление на функциите MMI Radio се предлага серийно; по желание тя може да бъде допълнена с head-up дисплей, който прожектира най-важната информация на челното стъкло пред водача.
От началото на продажбите на обновения модел Audi ще доставя новия A7 Sportback с пет мощни и високоефективни двигателя – два бензинови и три дизелови. Диапазонът на тяхната мощност се простира от 160 кВт (218 к.с.) до 245 кВт (333 к.с.), а стандартът за чистота на отработилите газове при всички е Euro 6. Моторът 3.0 TDI clean diesel с 200 кВт (272 к.с.) е до голяма степен нова разработка. Във версията „ultra“ със 160 кВт (218 к.с.) трилитровият V6 агрегат изразходва само 4,7 литра гориво на 100 километра, което отговаря на 122 грама CO2 на километър. Върховият задвижващ агрегат 4.0 TFSI се монтира в Audi S7. Той има мощност от 331 кВт (450 к.с.) и използва иновативната технология COD (cylinder on demand = цилиндри при нужда, тоест изключване на част от цилиндрите при частично натоварване).
3.0 TDI Biturbo clean diesel разполага с внушителната мощност от 235 кВт (320 к.с.) и работи в комбинация с осемстепенна трансмисия tiptronic, а всички други двигатели се съчетават със седемстепенен S tronic. При вариантите с предно предаване предавателната кутия с два съединителя е разработена изцяло наново и замества досегашната multitronic. Постоянното двойно предаване Quattro може да бъде допълнено при двигателите от 200 кВт (272 к.с.) нагоре със спортен диференциал, който активно разпределя задвижващите сили между задните колела.
Ходовата част също съчетава спортна прецизност с високо ниво на комфорт. Новото Audi A7 Sportback е с колела с диаметър от 17 до 21 цола, а версиите с определени двигатели притежават нови спирачки с лека конструкция. Сервоуправлението е с високоефективно електромеханично задвижване. Системата за динамика на пътя Audi drive select е серийна за всички варианти. По желание се предлага динамична кормилна уредба, два типа спортна ходова част и адаптивно въздушно окачване; при S7 Sportback пневматичната система е с по-твърди настройки.
С инфо-развлекателното си оборудване новото Audi A7 Sportback е начело сред конкурентите. Върховата система MMI Navigation plus с MMI touch използва най-новото поколение на модулния набор от инфо-развлекателни компоненти. Най-съществената му част е мощният графичен процесор на фирмата Nvidia, работеща в партньорство с Audi. А посредством тъчпада водачът може да прелиства списъци или да увеличава и намалява изображението на картите.
Идеално допълнение към MMI Navigation plus е системата Audi connect, която свързва купето с пет врати с интернет, използвайки бързия стандарт за пренос на данни LTE. Audi phone box свързва мобилния телефон с антената на автомобила, за да подобри качеството на приемане на сигнала. На върха в HiFi гамата стои Advanced Sound System на Bang & Olufsen.
Системите за подпомагане на водача – между които адаптивният темпомат с функция Stop & Go, допълнително подобреният асистент за нощно виждане и системата за безопасност Audi pre sense – също отговарят на най-новото равнище на техниката. Системите Audi side assist и Audi active lane assist работят в тясно взаимодействие, за да направят смяната на лентата още по-безопасна.
Новото Audi A7 Sportback ще се появи в търговските представителства в края на лятото на 2014 г. Базовата му цена в Германия ще бъде 51 300 евро. Audi S7 Sportback ще струва най-малко 82 300 евро.