Техническият директор на Рено Джеймс Алисън за предстоящата Гран при на Европа и очакванията си за поредния кръг от шампионата.
– Кои са основните предизвикателства във Валенсия?
– Във Валенсия доминират нискоскоростните завои. Има и няколко бързи, но те по принцип се преминават на пълна газ, така че основното предизвикателство е да се постигне добро поведение на автомобила в бавните криви. Това обаче ще е първата възможност да изпробваме новите гуми медиум в състезателен уикенд и ще е особено важно да се адаптираме бързо към тях, за да постигнем добри настройки за надпреварата.
– Във Валенсия не се случваха кой знае колко изпреварвания в предходните състезания. Това ще се промени ли тази година?
– Очаквам да е различно тази година, да. Правата е достатъчно дълга, за да има ефект от DRS-а, а и представянето на двата типа гуми би трябвало да е на ниво. Това ще доведе до множество задминавания.
– Какви еволюции и модификации са планирани за колата?
– Ще има – както винаги – нови неща по аеродинамиката. Най-значимо ще е ново задно крило, при което системата DRS ще е с повишен ефект. Целта ни при внедряването му е подобряване на времената ни в квалификацията и по-сериозни възможности за изпреварвания по време на надпреварите.
– Как преценявате представянето на R31 на мокро и в променливите условия на канадската Гран при?
– Не бяхме особено щастливи от представянето на автомобила нито с гумите за мокра писта, нито с интермедиите. Едва със сухите нещата се подредиха по-добре и се върнахме в битката.
– Ник Хайдфелд и Виталий Петров изглеждаха доста силни в Монреал – колко трудно е да се взимат стратегически решения в условия като тези в Канада?
– Останахме в надпреварата по време на дъжда благодарение доброто разчитане показанията на радара и чудесните стратегически решения. В променливи условия е невероятно трудно да се стигне до правилните изводи, винаги има някаква доза късмет. Всичко, което Алан Перман (главният инженер) и Матийо Дюбоа (специалистът по стратегии) могат да направят, е да се надяват да постигнат някакво усредняване. За щастие имат приличен успех в това отношение и в последното състезание отново се проявиха на ниво с решенията си в критични моменти.
– Формула 1 се връща в Европа за следващите 6 състезания – как ще се отрази това на програмата за развитие?
– Всъщност няма особено значение дали състезанията са в Европа или на друг континент. Натискаме колкото можем от първия до последния старт и се опитваме да имаме нови части за всяко отделно състезание. Във Валенсия това ще е по-ефективно задно крило, но там ще се стараем и да се справим с новите изисквания по отношение режимите за управление на двигателите.