Renault Captur бе лансиран за първи път през 2013 г. и досега има 1,2 милиона продадени автомобила. Новият Captur подсилва успешната идентичност на модела, за да отговори на изключително конкурентния пазар. Лансирането му е част от стратегическия план Drive the Future на Groupe Renault и Captur е един от ключовите модели.
Технологичните иновации в новия Renault Captur отговарят на трите стълба на мобилността, представени в стратегическия план
Те са:
- Електрическо задвижване: до края на плана Groupe Renault ще има 12 електрифицирани модела в своята гама. Captur ще е първият модел на френската мака, който ще е с plug-in хибриден двигател – E-TECH Plug-in.
- Свързаност: в края на същия период 100% от автомобилите на ключови пазари ще са свързани.
- Автономност: до края на плана компанията ще има 15 модела с технологии за автономно управление. Captur ще е един сред пионерите. Новото Clio пък представя водещи по автономно управление системи като стандартно оборудване на моделите в сегмент B.
All-New #RenaultCAPTUR | More than just a spearhead, the peak of customization:
11 bodywork colours ???
➕ 4 contrasting roof colours
➕ 3 external customisation packs
↪90 possible combinations
Sooo many choices ? #Design pic.twitter.com/6Rswn8ZpMu— Groupe Renault (@Groupe_Renault) July 3, 2019
Външната трансформация на Captur се изразява в по-модерни, отличителни и експресивни линии
Новият модел е с 11 см по-дълъг (4,23 м) и с увеличено междуосие (2,63 м, тоест +2 см). Има истински SUV облик с по-атлетичен дизайн и повдигната средна линия на каросерията. Той се подсилва от специфични елементи като предните и задни протектори на бронята, преминаващите по цялата дължина на каросерията предпазни лайстни, арките на колелата, алуминиевите покривни рейки. Renault Captur има 11 екстериорни цвята, 4 варианта за цвят на покрива и 3 пакета за външна персонализация. Това дава възможност на потребителите да избират между 90 възможни комбинации.
Вътре в автомобила ключов компонент на т.нар. интелигентен кокпит е 9,3-инчовият мултимедиен екран. Леко извит, този портретен таблет подобрява четимостта на екрана. Наклонен е към водача и дава лесен достъп до мултимедийната система Renault EASY LINK, както и всички допълнителни настройки и системи. Дигиталният екран на инструменталния панел е между 7 и 10,2 инча. Централната конзола пък е издигната за по-добра ергономичност на позицията на шофиране и улеснение на работата със скоростния лост. Последното й въплъщение е напълно нова, плаваща версия. Тя освобождава пространство за съхранение и разполагане на системата за индукционно зареждане на смартфони.
Купето на новия Renault Captur е обогатено с модерни приспособления и оборудване, подобряващи комфорта
Огледалото за обратно виждане например е без рамка. Колата разполага с автоматична паркинг спирачка с функция за автоматично задържане. Централният подлакътник се плъзга и има място за съхранение, два USB порта и контакт 12V за пътниците отзад. Всяко от отделенията за съхранение във вратите пък побира 1,5-литрова бутилка.
Седалките също са претърпели промяна. Основата е с 15 мм по-дълга, а формата осигурява по-голяма опора. Вдлъбнатата облицовка на полутвърдия гръб осигурява допълнително пространство за коленете на пътниците отзад (+17 мм). Новите по-тесни подглавници подобряват видимостта назад.
Както при новото Renault CLIO, субуферът на премиум аудиосистемата BOSE е напълно вграден отдясно
По този начин не се намалява обемът на багажното отделение на Captur. Този обем е увеличен до над 536 литра (най-доброто ниво в класа) в допълнение към 27-те литра интериорно пространство за съхранение. Обемът му може да бъде регулиран чрез задната седалка тип „пейка“, която се плъзга на 16 см. Възможно е да се променя и чрез подвижния под, предлагащ двустепенна конфигурация, за да улесни ежедневното товарене. Това създава почти равен под, когато задните седалки бъдат сгънати. Дължината на товарене се увеличава до 1,57 м – с 11 см повече от предходното поколение.
Интериорът също може да бъде персонализиран. Предлагат се с 7 различни пакета или не по-малко от 18 конфигурации. В допълнение ще има 8 цвята за осветлението за вътрешните части на вратите и долната част на централната конзола.
Новият Renault Captur ще се предлага също така с по-широка гама значително обновени двигатели. В съчетание с 5- или 6-степенна механична скоростна кутия или 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител те предоставят увеличена мощност: от 100 до 150 к.с. за бензиновите и от 95 до 115 к.с. за дизеловите варианти. Агрегатите са от най-ново поколение и отговарят на настоящите стандарти за разход на гориво и емисии.
Captur разполага и с множество системи в помощ на водача
Най-забележителната от тях е системата за поддържане лентата на движение и автоматично спиране и потегляне при натоварено движение. Това е рядко срещана характеристика в сегмента на градски SUV автомобили и по-общо в сегмента на многофункционалните автомобили. Системата предоставя значително увеличен комфорт и е първа стъпка към автономния автомобил.
Адаптивният круиз контрол (ACC) е наличен при версиите с автоматична скоростна кутия EDC. Системата работи при скорост от 0 до 170 км/ч. Автоматично поддържа минимална безопасна дистанция с автомобила отпред.
All-New #RenaultCAPTUR | Did you know that almost 80% of our #Renault CAPTUR sales involve dual-colour vehicles? This model is clearly recognized for its customization options. ??? #Design pic.twitter.com/cED0MhBSmC
— Groupe Renault (@Groupe_Renault) July 3, 2019