След 40 години от появата си на бял свят, един от емблематичните всъдеходи, символ на лукс и техническо съвършенство, Range Rover, излиза с четвъртото си поколение. Дебютът му пред широка публика ще се състои на изложението в Париж след месец, а продажбите му ще стартират в началото на следващата година на 160 пазара в цял свят.
Новият автомобил е конструиран от бял лист, като основната цел е била олекотяване. За целта е използвана нова алуминиева платформа, явяваща се модернизирана версия на тази от седана Jaguar XJ.
Изцяло алуминиева е и каросерията, по-лека от досегашната с 39%. В крайна сметка теглото на новия Range Rover е намаляло средно с около 420 кг. (в зависимост от пазара и оборудването) до минималните 2200 кг. Версията с 5-литровия атмосферен V8 например е олекотена с 318 кг. спрямо предшественика.
Новата външност на флагмана на марката е запазила традиционните черти на екстериора и узнаваемост, но сега изглежда по-стремително и спортно спрямо предшественика за сметка на по-силно наклонения си покрив.
Макар че все още не са обявени габаритните размери на модела, от компанията съобщават, че удълженото междуосие е осигурило по-голямо пространство за пътниците отзад със 118 мм. Като опция ще се предлага и пакет Executive Class, представляващ две отделни луксозни кресла.
В технически план ново е въздушното окачване, осигуряващо по-уверено и стабилно взимане на завои и интуитивно усещане на кормилното управление. На модернизация е подложена и системата Terrain Response, разполагаща вече с автоматичен режим, променящ характеристиките на автомобила в зависимост от стила на шофиране и пътните условия.
Със старта на продажбите изборът на двигатели е сведен до три агрегата – модернизиран бензинов V8 с механичен компресор и два турбодизела – 3,0 и 4,4 литра. Те ще работят съвместно с 8-степенна автоматична трансмисия.