На пистата Каталуния край Барселона вече започна да се коментира, че вероятно по-късната премиера на новия Мерцедес и оставеното допълнително време на инженерния екип може и да се отплатят, защото новият автомобил изглежда доста хармоничен, фин и със серия от интересни решения.
Колата видимо е по-дълга от миналогодишната, като се говори за удължаване с поне 10 см. Носът е леко заоблен, не е напълно плосък като при повечето съперници. Освен това предната повърхнина е и видимо по-ниско разположена от допустимото в правилата нива от 55 см на нивото на пода. По-ниската й позиция е ясно отличима от по-голямата разлика до основното ниво на кокпита – 62,5 см. Разликата в нивата на двете повърхности не е 7,5 см както при останалите, а е над 12 см. Това значи, че стъпалото тук е още по-важно в аеродинамиката на колата.
Предното крило е мегасложно, с извивки в основния профил, за да се образуват канали към пода, които да държат целия поток.
В самото крило има отвори, които биха могли да работят за някаква пасивна система F-duct (за която писахме специално още миналата есен) или да имат ефект като отвора в носа на Ред Бул.
Рязко са променени кутиите за радиаторите, които са по-ниски и плавни към задния край. В предната си част пък са под остър ъгъл.
Разположението на ауспусите е също много интересно – максимално напред и сравнително високо, не в краищата на кутиите като при Ферари и Макларън.
Тръбата за въздух към мотора също е с много чист, силно наклонен назад профил.
Над нея, както и при Макларън миналия сезон, има отвор за специален канал за охлаждане на скоростната кутия.
Особено интересно е и решението всички механизми на системата DRS да се разположат в краищата на крилото, без скоба в средата.
Какви ще са резултати на колата е твърде, твърде рано да се каже. Засега Михаел Шумахер прави само турове за проверки и от сутринта за два часа и половина имаше само 6 обиколки, като едва една от тях бе за време и логично – най-слаба от всички постижения. Веднага след това обаче влезе в отлична серия и в момента е четвърти зад Нико Хюлкенберг, Себастиан Фетел и Люис Хамилтън.