Задвижващите системи от новата турбо ера във Формула 1 са прекалено скъпи, убеден е съсобственикът и бивш технически директор на Уилямс Патрик Хед.
67-годишният британец, който се оттегли от активна спортна дейност, заяви пред ВВС, че спортът е поел в неправилна посока, фокусирайки се твърде много върху свързани със серийното производство технологии.
– Според мен всичко би трябвало да е свързано повече с пилотите и интересните надбягвания на пистата. Хората от автомобилната индустрия вършат прекрасна работа в момента по хибридните системи. Не съм сигурен, че Формула 1 им е необходима, за да демонстрират подобни неща. 800 конски сили могат да се възпроизвеждат за годишен бюджет от 2 милиона евро. А отборите, мисля, трябва да плащат десетки пъти повече. Прекалено скъпо е да се използват такива задвижващи системи. Смятам двигателите за изумителни творения на техниката, но според мен са прекалено скъпи с оглед каква е целта им – заяви Хед.
Бившият шеф на Рено в F1 Флавио Бриаторе също е на мнение, че в Гран при се харчат прекалено много пари:
– Реалистично ли е да се правят по седем различни крила на сезон? Просто заради инженерите? За съжаление гибелта на асоциацията на отборите развърза ръцете на хората без чувство за мярка.
Четирикратният световен шампион Ален Прост и бившият президент на ФИА Макс Мозли споделиха през последните месеци, че според тях промяната не е била достатъчно добре обяснена на публиката. От Мерцедес признаха, че преминаването към хибридни технологии е изиграло съществена роля за оставането им в спорта. То бе и основна причина Хонда да реши да се върне в F1.