Гран при на Испания е особено важна надпревара за тима на Макларън. В Уокинг подготвят сериозен пакет подобрения за МР4-28, надявайки се да направят сериозен прогрес с поведението на автомобила. Сезон 2013 г. не започна никак добре за тима, който избра нов, радикален подход при конструирането на болида си и не се справя с настройването му още от първия старт в Австралия насам.
Дженсън Бътън по принцип е оптимист, но бе предпазлив в изказването си какво се очаква от новите компоненти за петата надпревара в календара.
– Стартът на европейския сезон в Испания винаги носи усещането за ново начало през годината. Изведнъж се връщаме на Стария континент, моторхоумите и транспортните камиони са подредени в падока и всички чувстват мястото като втори дом. За нашия екип бе трудно да постига стабилно темпо на прогрес през първите четири надпревари, но според мен връщането на пистата, където проведохме два от предсезонните си тестове ще ни даде полезно виждане докъде сме стигнали. Много се говори за важността на новите компоненти за следващия уикенд. Но като с всяко подобрение, те са просто част от продължаващата програма за прогрес, която провеждаме през сезона. Както винаги някои от тях ще работят, други вероятно ще се представят по различен от очаквания начин, а трети няма да са на ниво и може би ще изискват допълнителен труд. Това е животът в модерната Формула 1. Затова съм прагматик какво ще разберем следващата седмица. Надявам се, разбира се, че ще се придвижим с още една стъпка към целта си – обясни световният шампион за 2009 г.
Началото на състезателната година бе още по-трудно за съотборника му Серхио Перес. Мексиканецът обаче заяви наскоро в интервю за уебсайта на Макларън, че се чувства чудесно в екипа и изживяването му там е дори повече от това, което е очаквал.
– Нямам търпение за първия си европейски старт с Макларън – сподели Перес. – Каталуния е писта, която всички пилоти познават добре, тъй като навъртаме много километри там през зимата. Ще е чудесно място да изпробваме автомобила, тъй като конфигурацията е сериозно предизвикателство в аеродинамично отношение. Имаме доста данни от там и ще разберем представянето си. Ще е полезен уикенд относно поведението на МР4-28 и избраната от нас посока за действие. Надявам се въвеждането на две DRS зони в Барселона да подобрят състезанието. В Китай и Бахрейн видяхме, че болидите от Формула 1 могат да се надбягват наистина много близо едни до други, ако са в правилните условия. На испанското трасе винаги е било трудно да се изпреварва, така че се надявам новите правила да помогнат в това отношение. Ще е страхотно за хилядите фенове по трибуните да видят някои впечатляващи маневри на основната права – допълни той.