Новите гуми на Пирели са по-издръжливи и с по-постоянно поведение според наблюденията на доставчика за Формула 1 и събраните данни от тренировъчната сесия на пистата Сахир.
В Бахрейн отборите имаха възможност да работят повече върху новите спецификации в значително по-добри условия в сравнение с първите изпитания. Времето остана слънчево и сухо през четирите дни на теста, с над 20 градуса средна температура на въздуха (най-високата температура достигна 27 градуса, най-ниската бе 17; максималната стойност за настилката на пистата бе 37 градуса, а най-ниската – 18). От Пирели отбелязаха, че доста екипи успяха да направят симулации на състезание, тренираха и спирания в бокса, преценявайки поведението на продуктите на италианската компания с новите коли.
– Отборите научиха повече за гумите в Бахрейн за четири дни, отколкото на Херес, благодарение на оптималните метеорологични условия. Те все още са на сравнително ранен етап от развитието на новите си коли, но данните до момента сочат, че спецификациите за 2014 г. са по-издръжливи и с по-постоянно поведение от предшестващите ги варианти. В резултат на това има по-малко топчета и парчета гума на пистата, а това бе една от целите ни за началото на сезона – коментира спортният директор на Пирели Пол Хембри.
Той допълни, че с напредване разбирането на болидите си, отборите ще разбират по-добре и поведението на гумите. Това означава падане на разликата между различните смеси.
– Събрахме много полезна информация, но сме готови и сме в състояние да променим спецификациите в началото на сезона, ако това се окаже необходимо – каза още Хембри.
Според данните на Пирели суперсофт са с около 0,7 сек по-бързи на обиколка от софт, софт – с 1,2 сек по-бързи от медиум, а медиум – с 1,3 сек спрямо хард. До началото на сезона обаче те вероятно ще се променят.
Използвани са 5 комплекта суперсофт, 37 – софт, 89 – медиум, 51 – хард. Най-дългите серии обиколки със съответните смеси са както следва:
– суперсофт – 16 обиколки
– софт – 16 обиколки
– медиум – 22 обиколки
– хард – 22 обиколки
Най-доброто време за сесията – 1:33.283 мин на Нико Розберг (Мерцедес) от последния ден – бе дадено с нов софт.