Новите правила във Формула 1 относно задвижващите системи е трябвало да бъдат по-добре обяснени, заяви бившият президент на ФИА Макс Мозли. Според него феновете щяха да приемат по-добре ситуацията, ако това се бе случило.
Новите задвижващи системи в Гран при са обект на сериозни критики от запалянковците, но и от високопоставени фигури в самия спорт. Управляващият търговските права Бърни Екълстоун например не крие недоволството си. През последните години той повтаряше, че няма нужда от нови двигатели, а още от зимните тестове преди настоящия сезон е категоричен, че Формула 1 се е превърнала фарс заради различния звук и това, че пилотите трябва да пестят гориво например.
Мненията по въпроса със звука на президента на Ферари Лука ди Монтедземоло и дори на четирикратния световен шампион Себастиан Фетел (Ред Бул) също не са особено приятни.
– Ако някой трябва да бъде укоряван, то това съм аз. Ние (администрацията при неговото управление на ФИА – б.а.) разгледахме варианта за въвеждане на нови технологии. Процесът продължи цели 10 години, а аз всъщност харесвам звука. Нося тези слухови апарати, защото шумът от двигателите ме е прерязвал в продължение на 40 години. Твърде късно е да спася слуха си, но не е твърде късно за следващото поколение. По-тихите мотори са по-добър вариант за семействата. Можеш да заведеш децата си на състезание без да те е страх, че ще оглушеят – заяви Мозли в интервю за английския вестник Дейли мейл. – За Формула 1 е важно да еволюира. Безопасността бе голямото предизвикателство на XX век, околната среда е на XXI. Ако това не бъде разбрано и прието, спортът рискува да остане без смисъл (да няма връзка с действителността). Корпоративната социална отговорност е важна за автомобилните производители и спортът трябва да се движи в тази посока, за да не губи тях, както и да запази спонсорите. За производителите е важно технологиите да се влагат и в серийните коли. Едничкото нещо, което смятам, че можехме да свършим по-добре, е обяснението на новите правила пред публиката. В тази област изтървахме шанса си.
Важността на промяната за производителите вече бе демонстрирана нееднократно. Хонда отново ще участват в F1 заради въвеждането на новите правила и го посочиха при обявяването на завръщането си. Наскоро и Мерцедес посочиха, че вероятно са щели да се изтеглят от спорта, ако не бе въведена технология, която да прави връзката между Гран при и нормалните им коли реална. Рено също имаха идея за прекратяване на дейността си.
Според Мозли не толкова звукът, колкото възможностите на двигателите са достойни за възхищение. Той смята, че преминаването по пистата в Монако в района на плувния басейн е една от най-красивите гледки в спорта, а там моторът не реве.
Бившият президент на международната автомобилна федерация е готов с мемоарите си, които тепърва ще излязат под формата на биографична книга. Според Дейли мейл щенията на главния изпълнителен директор на Макларън Груп за титла могат да пострадат сериозно от повествованието на Мозли. Наранени можели да останат още Ди Монтедземоло и трикратният световен шампион Сър Джеки Стюарт.