Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Новият V12 на Мерцедес с 500 к.с.

Новият V12 на Мерцедес с 500 к.с.

45
0

Не ми се бе случвало да карам преди дълго автомобил с мощност 500 к.с. Да ме возят – да. Да опитам – също, но да свикна с колата и да бъда почти два дни с нея – не. Бил съм във Ферари, в състезателни автомобили и дори в камиони, но миналия месец бях поканен на представянето на новия V12 на Мерцедес за топлимузините S-клас и за суперкупетата СL и за първи път карах наистина дълго и то по невероятни, чисти, гладки и отворени шосета в Шварцвалд.
Усещането може да се опише само с една дума – превъзходство. Тотално превъзходство над останалите на пътя.
Но всичко по реда си.

В околностите на Баден-Баден всъщност Мерцедес представи цялата си гама от новости, които по-късно публиката видя на Парижкия автомобилен салон и които ще бъдат на разположение в гамите през цялата следваща година. 12-цилиндровият двигател е само част от тях, макар и най-впечатляващата.
Естествено първо отделям внимание на външните промени по S-класата. Формите са леко рестилирани. Променени са отворите за въздух в краищата на спойлера, линията на форовете и телата в тях – също, но общият силует и излъчване са запазени. Отзад стоповете са леко изфинени, с по-тънки резки върху червената основа. За част от моделите има нови джанти.
Пипано е много внимателно и премерено. Моделът си остава изящен, но е освежен, защото три години след неговото появяване срещу него вече са новата седма серия на BMW , Фаетон на VW и след Париж – новото Ауди А8. Макар и леки, промените наистина трябва да отличат купувача на “най-новата S-класа”.
Интериорът е по-сериозно променен, но не като разположение и функционалност. Подменени са над 40 от основните материали в него. Макар и да звучи странно за широката публика, клиентите на S-класата изразиха някои забележки към качествата на материите и напасванията в досегашните модели. В типичния си стил в Зинделфинген са отишли на недостижими досега позиции – напа, набук, с който е облицован дори таванът в някои версии. Седалките, които ме масажират по време на пътуването или реагират и подпомагат тялото, когато съм зад волана и се намирам в завой, са “облечени” също в нови дупчени кожи или материи и под тях малки вентилаторчета изсмукват влагата.
Усещаното за превъзходство те завладява.
……………….