В Женева Кьонигсег показаха новия си модел Агера. На пръв поглед колата изглежда доста сходна и отвън, и отвътре с познатия ни ССХ, но всъщност се оказва, че това е само на пръв поглед.
Кристиян фон Кьонигсег ми обясни, че всъщност колата има над 150 промени – някои по-големи, други – по-малки. И въпреки че мощността реално е малко по-ниска от тази на R-версията на ССХ, всъщност във всяко едно отношение Агера е по-добър и осезаемо по-бърз.
Промени има както по двигателя, така и по окачването, салона и аеродинамиката. На практика всичко е ново, макар и да не изглежда точно така. Двигателят вече е изцяло разработен и изработен от Кьонигсег, спирачките са изцяло нови, а аеродинамичният натиск в предната част е осезаемо по-силен. Този път фокусът е бил изцяло върху подобряване на поведението в завой, а не толкова на грубата сила и ускорение. Също така над 90% (над 1000 нютнметра) от въртящия момент вече се постигат при 2000 оборота в минута, което е просто страхотно постижение.
Нов е и интериорът, като централната конзола и контролното табло вече изглеждат изключително модернистично и също така доста елегантно.
Това реално е първият стопроцентов Кьонигсег, който е създаден от началото до края изцяло от компанията, тъй като според думите на създателя й, чак когато те сами са си произвели всички компоненти, нещата са се получили така, както те са искали.