Новата задвижваща система на Рено е 95% различна спрямо миналогодишната. Това разкри шефът по двигателите на френската компания Реми Тафен. Според него предишната концепция е била достигнала своя максимум на развитие и това е наложило преминаването към нова такава. Става въпрос за изцяло нова архитектура на двигателя с вътрешно горене, както и второ поколение на системата за възстановяване на енергията.
„Двигателят е повече базиран на това, което ще правим в следващите 3 години, заяви Тафен. – Положихме много усилия върху това да намелим теглото на всяко един компонент. Миналогодишният мотор имаше добра надеждност, но решихме да променим всичко, тъй като трябва да направим още една стъпка напред. Решихме да предприемем този ход още преди 15 месеца.“
Тафен заяви още, че липсата на ограничаващите токени по развитието е дала повече свободна на инженерите при работата по агрегата, който обаче още няма да е на нивото на Мерцедес. Според Реми това може да се случи към края на сезона: „Миналата година се опитахме да намалим наполовина изоставането си. А през този да наваксваме останалата половина. Имаме добри възможности да го направим.“
Според упрaвляващия директор на тима Сирил Абитебул новият мотор може да донесе до 0.3 сек по-добро време на обиколка спрямо миналогодишния. „Започнехме да правим двигателя от нищото, кото беше доста смело, тъй като миналата година имахме добър продукт, който ни изненада със своята надеждност, каза още Сирил. – За да настигнем и дори изпреварим Мерцедес, трябваше да изберем нова философия.“