Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Нови крила за Ферари в Турция

Нови крила за Ферари в Турция

30
0
Фернандо Алонсо

След трудно начало на сезон 2011 г. и куп анализи какво се обърка от края на зимните тестове до Гран при на Австралия екипът на Ферари се подготвя за четвъртия старт от шампионата в Турция с надеждата за значително по-добро темпо и в квалификацията, и в състезанието.

Шефовете на Скудерията се връщаха до Европа необичайно често по време на първите надпревари, провеждащи се извън Стария континент, но изоставането се оказа сериозно. Ферари бяха изпреварени не само от Ред Бул и Макларън, а и застрашени от Рено и Мерцедес, което доведе до цяла поредица нови компоненти за Истанбул парк.

На нови предно и задно крила, модифицирани кутии за спирачните апарати и още новости ще разчитат Фернандо Алонсо и Фелипе Маса да пооправят аеропритискането на колите им. Досега резултатите на писта не съвпадаха въобще с изчисленията от аеродинамичния тунел и се стигна дори до обвинения от страна на италианската преса срещу отбора в липса на въображение. Главният конструктор в Маранело Никола Томбазис смята, че развитието засега върви в правилна посока. Той обаче твърди пред Кориере дела Сера, че в Турция Ферари едва ли ще регистрират някакъв огромен скок напред.

Завърналият се през 2006 г. в Маранело инженер признава още в интервюто си, че при работата в тръбата и методологията на тима има допуснати грешки:

Програмата сега е да има нови неща за всяко състезание. И всеки нов елемент ще трябва да е смел като дизайн, за да ни позволи да намаляваме разликата – допълни той в отговор на обвиненията в липса на творчески дух, които в известна степен оправдава с оглед работата (своята и на колегите си) по болидите на Ферари от последните сезони. – Дори да нямахме грижи с тръбата, едва ли щяхме да се справим. Комбинациите от въздушни потоци, въздействащи на съвременните коли от Формула 1, са много по-деликатни за управление от преди. А и всъщност колите ни не вървяха според желанията ни още в тестовете.

Сега в отбора вече имат доста по-ясно разбиране на проблемите и вече търсят конкретни решения, като са придобили по-голяма вяра в изчисленията от тунела. Един от проектите в разработка е да се използва предно крило като на Ред Бул в най-близко бъдеще.