Всеки фен на Формула 1 знае колко важен за представянето на пилотите в състезанията е правилният подбор на гуми. От гумите и от това как те се сработват с болида зависи изходът от състезанията.
Така е и в рали спорта. В съвсем немалка степен поведението на нормалните автомобили също зависи от тях. Добрите автомобилни гуми са един от основните фактори, които влиаят за управляемостта на автомобилите, устойчивостта им в завои, спирачния път.
Имах възможността да оценя този фактор като тествах два комплекта чисто нови гуми на чисто нов автомобил Шкода Октавия.
Гумите, с които беше “обута” колата, в началото не ми даваха пълна сигурност. Имах усещането за леко люлеене в някои завои. Започнах да се съмнявам в качествата на автомобила. Истината обаче е съвсем друга. Причината беше в неподходящите гуми и това стана ясно в момента, в който се качих на “преобутата” Октавия. Още щом подкарах от сервизния център на Еуратек в онези дни, в които небето сякаш беше разтворило и валеше като из ведро, почувствах “силата” на колата по съвсем различен начин. Тя се залепи за пътя. Локвите не съществуваха – никакъв аквапланинг. Спирачният път бе съкратен чувствително. Истината е, че не съм правил никакви опити да изпитвам екстремално гумата. Все пак това, че съм фен на Формула 1, не значи, че трябва да карам като на състезание. По улиците на прогизналата от дъждовете София се чувствах сигурно и комфортно и огромна заслуга за това имаха новите гуми, монтирани на Октавия, 2,0 литра дизел, 140 конски сили.
Време е преди да продължа с впечатленията ми да кажа и какъв е козът, с който разполагах – новите ContiPremiumContact2.
Качествата на гумите изпробвах и на извънградски, пропит от дъждовете път. Там те са още по-впечатляващи, а удоволствието от шофирането и чувството на сигурност – още по-добри.
Докато чаках природата да се смили и пекне най-накрая слънце, попрочетох някои неща за гумите. Колегите от превежданото и у нас немско списание “Ауто мотор унд шпорт” бяха направили сравнителен тест за летни гуми. Те са подложили на изпитание 12 комплекта гуми от различни марки. Резултатите класират ContiPremiumContact2 на първо място и изцяло потвърждават моите впечатления за гумите до тук.
Малко по-късно жаркото лято най-после влезе и в България в разгара си. Дойде време да тествам и на суха настилка. За целта предприех едно пътуване до Рилски манастир. Имах възможността да потвърдя добрите си впечатления за ContiPremiumContact2 както по чисто новата магистрала след Перник, така и по живописния и изпълнен с много завои път по дефилето за манастира. Колата, благодарение на съчетанието с гумите, показа изключително добро и хармонично поведение на пътя. Отличаваше се с превъзходно водене, отлично ускорение, чувствителност при завиване и при екстремно спиране.
Изводът, който идва от само себе си, е, че съм очарован от качествата на ContiPremiumContact 2. Това е гума предназначена за автомобили от среден и висш клас. Отличава се с кратък спирачен път на мокра и суха настилка, добра защита от аквапланинг и отлични параметри на управляването и при екстремни условия.
Новата гума ContiPremiumContact 2 е достъпна в 18 размера и в 35 варианта, които разрешават шофиране със скорост до 300 км/ч. Цената на гумата е под 200 лв. и за последните пет години от него са продадени повече от 30 милиона броя.
––––––––––
Концернът Continental е един от лидерите при доставчиците на спирачни системи, компоненти за колесници, електронно управление на автомобила, гумите и техническите еластомери. Компанията е с оборот за 2006 г. 14,9 милиарда евро и в настоящият момент за нея в цял свят работят 87 000 души.
От компанията се похвалиха с контракта си за оборудване на всички нови автомобили Мерцедес-Бенц C-клас. Continental ще доставя ContiPremiumContact 2 и ContiSportContact 3 с размери 16, 17 и 18 цола.
С ContiPremiumContact 2, ContiSportContact 3 и ContiEkoContact 3 ще се оборудва новият Фиат Браво, както и новото Мондео и Транзит СпортВан на Форд.