Гамата на новия Opel Astra GTC скоро ще се сдобие с впечатляващо като характеристики острие, а палитрата от версии на новото компактно спортно купе ще бъде увенчана през 2012 година с появата на пазара на суперспортния вариант OPC (Opel Performance Center). Astra OPC ще се задвижва от 2.0-литров турбо бензинов двигател със система за директно впръскване на горивото в цилиндрите. Динамичните характеристики са повече от впечатляващи – 206 кВт/280 к.с. максимална мощност и максимален въртящ момент в размер на 400 Нм. Tази внушителна мощ гарантира на Astra OPC постигането на максимална скорост от 250 км/ч. Никога преди в историята не е съществувала толкова бърза версия на модела Astra.
Цялата ходова част на спортния модел е конструирана с цел да осигури максимална мощ без компромиси. В съответствие с най-добрите традиции на марката OPC, новият автомобил е преминал всички изпитания и е получил последните фини настройки на трасето на прочутата Северна отсечка (Nordschleife) на германската писта Нюрбургринг под ръководството на посланика на марката Opel Йоаким („Йокел”) Вилкенхок. То е насочено специално за постигане на високи динамични характеристики на пътя и стабилност при екстремни стойности на страничното ускорение, а високотехнологичното предно окачване HiPerStrut (High Performance Strut) на Astra GTC предоставя основата за осъществяването на тази цел. В допълнение към системата HiPerStrut, вариантът OPC се ползва и с предимствата на изцяло адаптивната система за управление на окачването FlexRide. Ходовата част FlexRide позволява на водача да променя в съответствие с динамичния си стил на шофиране характеристиките на работа на амортисьорите и реакциите на кормилната уредба и педала на газта. Той може да направи това само с натискане на бутоните “Sport” и “OPC” на арматурното табло. Наред с това, вариантът OPC прави още една голяма крачка напред, възползвайки се от предимствата на самоблокиращия диференциал на предния мост. Tой осигурява на Astra OPC още по-висока стабилност и по-добра динамика в поведението на пътя, например по отношение на сцеплението с настилката на излизане от завой с висока скорост – дори при мокра настилка. “Ние създадохме страхотен пакет от характеристики, който ще убеди и най-опитните спортни шофьори – не само на Нюрбургринг,” заяви спортната легенда Винкелхок. Спирачната система с повишени характеристики, дело на реномирания производител Brembo, гарантира отлични стойности на отрицателното ускорение и максимална стабилност в режим на спиране дори в моменти на максимално натоварване.
Уникалният външен дизайн на каросерията на Astra GTC OPC е отражение на чистото вдъхновение от мощта и скоростта. Със своя подчертано динамичен стил, до момента Astra GTC е най-емоционалният израз на новия стилистичен език на марката Opel, но мускулите на версията OPC са още по-впечатляващи. Моделът OPC е надарен с допълнителни спортни белези като специално оформените предни и задни брони, странични прагове, аеродинамичен спойлер в задната част на покрива и две ауспухови тръби с трапецовидно сечение. Във вътрешността на купето компактният спортен автомобил прави впечатление със спортните си седалки от висш клас, характерния ОРС спортен кожен волан и специалните прибори на арматурното табло.
OPC – динамика и чисто вдъхновение
Специалният отдел OPC (Opel Performance Center) отговаря за създаването на спортните акценти в гамата от модели на Opel от 1999 година насам, има решителна роля в ценностния профил на марката. Тази емблема въплъщава висока степен на емоция и вдъхновение по отношение на яркия динамичен дизайн, първокласните технологични решения и изключителните по своя характер динамични показатели на пътя. Автомобилите, в чието име се съдържа съкращението “OPC”, са позиционирани като емоционални върхове на съответната моделна линия.
Настоящите модели с означение OPC включват Corsa със 141 кВт/192 к.с. (154 кВт/210 к.с. в специалното издание Nürburgring Edition) и Insignia OPC, която се предлага във варианти с 4 и 5 врати, както и като комби Sports Tourer. 2.8-литровият шестцилиндров бензинов V-образен турбодвигател (239 кВт/325 к.с.) е най-мощният серийно произвеждан задвижващ агрегат в историята на марката Opel. При версията “Unlimited” на Insignia OPC максималната скорост достига 270 км/ч (в зависимост от типа на използваната предавателна кутия).