Новата система за наказания, прилагана този сезон от стюардите на ФИА, предотвратява битките на пистата, смята Пастор Малдонадо.
Пилотът на Лотус ще бъде преместен с пет места назад на стартовата решетка за Гран при на Китай, която ще се проведе този уикенд на пистата в Шанхай. Санкцията бе наложена заради инцидента му с Естебан Гутиерес (Заубер). Тази година наказанията включват и отнемане на точки от лиценза, като 12 точки, натрупани в рамките на 12 месеца, водят до отстраняване от надпревара.
– Правилата са едни и същи за всички, така че трябва да се пазиш от инциденти. Но в същото време не можеш да се състезаваш наистина. Трябва просто да стоиш на пистата. Ако атакуваш и маневрата ти не е чиста или ако противникът се защити, а ти рискуваш, те санкционират. ФИА трябва да са малко по-гъвкави. Ние сме автомобилни състезатели и винаги поемаме рискове. Трябва да рискуваш. Но в някакъв момент правилата действат срещу спектакъла. Преди 10 години всички се бореха, колите се докосваха, но нямаше наказания. Сега трябва да се адаптираме – обясни венецуелецът пред Аутоспорт.
Още в Бахрейн Малдонадо заяви, че ударът с Гутиерес е бил състезателен инцидент:
– Според мен това бе нормален контакт по време на състезание. Заради ниския нос обаче, той отлетя моментално – в мига, в който докоснах колата. Това бе шокиращото в ситуацията. Изобщо не очаквах да изхвърчи така. Но това е положението. Смятам, че наказанието ми бе свързано с видяното, а не толкова с удара.
Според Адриан Сутил пък новата система е промяна към добро. Пилотът на Заубер смята, че само преместване на стартовата решетка не винаги е достатъчно ефективно наказание.
– Според мен нещата са наред. Не съм сигурен дали някой ще събере 12 точки, но да видим как ще се развие ситуацията. Важното е, че има промяна спрямо миналата година, защото преди имаше санкции – особено за изостанали коли, които нямаха никакъв ефект. Ако си последен и ти наложат преместване с 10 позиции назад на грида, пак ще си в дъното. Имаше причина за промяната. Нужно е малко време, за да преценим дали системата наистина работи, но се надявам да е така – сподели Сутил.
Адриан е един от петимата пилоти, които вече имат наложени наказателни точки. Той, Валтери Ботас (Уилямс) и Кевин Магнусен (Макларън) са с по 2, Малдонадо е с 3, а Жул Бианки (Маруся) – 4.