Новата изпускателна система на Лотус е крачка напред, но ще е нужно още малко време, за да заработи както трябва, сподели Кими Райконен след Гран при на Корея. Финландецът финишира пети на пистата Йонгам, а съотборникът му Ромейн Грожан бе седми, но той използва старата изпускателна система на екипа.
– Загубих известно време зад Люис [Хамилтън] – основно заради това, че с новата изпускателна система се губи малко мощност и изпреварванията ми бяха по-трудни. С още няколко тренировки обаче, съм сигурен, че ще научим повече и ще подобрим нещата – коментира Кими. – Според мен това бе максимумът за състезанието. Жълтите знамена на старта не помогнаха в битката ми с Фелипе [Маса], но така или иначе нямахме достатъчно скорост, за да се надбягваме с Ред Бул и Ферари. Към края бях горе-долу сам, но трябваше да поддържам темпо, за да запазя позицията си и не бе леко. Разликата спрямо Себастиан [Фетел] вече е доста голяма и ще е трудно да го настигна, но продължаваме да работим.
Финал на позициите, от които колите стартираха, е солидно представяне, сподели и техническият директор на тима Джеймс Алисън.
– В първата серия Кими поддържаше темпото на първите в колоната и ако не бе изкарал толкова време зад Люис, мисля, че можеше да остане близо до челото. Доволни сме и от Ромейн. Той постигна това, което поискахме от него – опази се от инциденти и взе точки – допълни той.
Грожан призна, че е бил особено напрегнат преди вчерашната надпревара след историите от Япония.
– През изминалата седмица работихме много, за да разберем някои неща и изглежда това помогна – обясни французинът. – Не беше най-лесният старт – зад мен имаше инцидент в трети завой и се наложи да предприема действия да го избегна, но след това всичко бе доста равномерно. Имах проблеми с последните гуми и съответно пострада скоростта ми. Може би бях в състояние да се класирам едно място по-напред – мисля, че вече познавам перфектно Форс Индия-та от битката си с Нико [Хюлкенберг]. Но съм щастлив, че стигнах карирания флаг след добро, чисто състезание.