Бош опрости значително и структурира по-ясно концепцията за обслужване на водещия в света сервизен софтуер ESI[tronic]. С новия потребителски интерфейс на ESI[tronic] 2.0 операторът достига по-бързо целта само с няколко кликвания на мишката. След като автомобилът бъде идентифициран бързо и еднозначно по ключовия си номер, потребителят влиза директно в диагностиката. Системното търсене му показва с един поглед всички управляващи блокове, подредени прегледно и тематично заедно с всички записани грешки. Бързата смяна на различните информационни модули, която предлага софтуерният пакет, се осъществява чрез директни линкове, т. нар. “shortcuts”- например от диагностика на управляващите блокове към инструкциите за търсене на грешки и обратно. Освен това сега софтуерните пакети ESI[tronic] за леки и товарни автомобили функционират с еднакъв интерфейс. Данните на ESI[tronic] 2.0 могат да се актуализират on-line, така че сервизът винаги да разполага с най-новата информация.
ESI[tronic] от Бош – водещ сервизен софтуер в света
Около 75 000 автосервиза в повече от 100 страни са абонати на модулния софтуерен пакет, който се предлага на 24 езика. Две трети от автомобилните механици в Германия работят с ESI[tronic] от Бош. Софтуерът съдържа диагностични данни и инструкции за търсене на грешки, ръководства за ремонт, автомобилни електросхеми, сервизни интервали и нормовремена, ремонтни технологии и регулировъчни стойности, технически данни. Всяка година в ESI[tronic] се включват данни за около 1 400 нови системи и точно толкова промени в съществуващите системи.
През 2012 г. е планирано ново онлайн ESI[tronic] решение
В момента специалистите на Бош по ESI[tronic] работят по онлайн решение на сервизния софтуерен пакет, което през тази година ще се появи на пазара. С негова помощ клиентите на ESI[tronic] ще получат интернет достъп до непрекъснато актуализиращите се данни и винаги ще могат да разполагат с най-новата информация. Освен това потребителите на бъдещата онлайн версия ще получат и нови разширения на пакета ESI[tronic].