Нова система на Лотус за поддържане на постоянно разстояние между болидите и пистата е потвърдена като легална от ФИА, стана ясно днес.
Публикация в италианския Гадзета дело спорт разкри, че отборът разработва контролен механизъм, който да поддържа едно и също отстоянието от асфалта по време на движение.
Първоначално се смяташе, че системата се активира от пилота посредством педал. Впоследствие се оказа, че всъщност е зависима от въртящия момент при спиране, свързана е директно с окачването и характеристиките ще се променят по механичен път. Поради това устройството не се класифицира като подвижно аеродинамично устройство и съответно е легално спрямо настоящите правила.
Системата е обсъждана между отборите от Формула 1 и ФИА с оглед легалността й.
– Става дума за нещо, което е по-скоро свързано със стабилност при спиране – заяви шефът на Ферари Стефано Доменикали днес в отговор на въпрос на autosport.com относно устройството. – Знам, че от известно време се разменят документи между ФИА и екипите за тази система. Очакваме финално потвърждение дали този тип устройства са приемливи или не. А след това трябва да видим дали ще има предимство с тях.
Смята се, че Лотус са изпробвали системата по време на последните тестове в Абу Даби за млади пилоти. Миналия сезон в отбора създадоха иновативни ауспуси, излизащи напред почти до средата на автомобилите. Това обаче се оказа провал и развитието на автомобилите почти спря, а на определен тип трасета скоростта бе изключително ниска. Вследствие на това шефът на екипа Ерик Булие заяви, че за 2012 г. инженерите ще са по-консервативни.
Според информация на Autosport Лотус са били във връзка с ФИА по време на цялото развитие на спирачните си системи. Твърди се, че поне един от топотборите вече е представил на федерацията свой вариант на подобно устройство, за да го използва през 2012 г.