Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Нова изпускателна система ще тестват Уилямс в Китай

Нова изпускателна система ще тестват Уилямс в Китай

29
0
Сам Майкъл

Второ двойно отпадане записа отборът на Уилямс – и в Малайзия нито един от автомобилите FW33 не стигна финала, като същото се случи и в Австралия. В тима са не просто разочаровани, а изненадани, тъй като предсезонните тестове им дадоха сериозни надежди по отношение на скоростта и конкурентоспособността им. Техническият директор Сам Майкъл обобщава случилото се в Малайзия и поглежда напред към Гран при на Китай.

– Какво е обобщението за представянето на FW33 на Сепанг?

– На Сепанг представянето беше доста под очакванията, при това в много аспекти. Това не е приемливо за нас и ще прегледаме изцяло всичко преди Шанхай. Като цяло темпото и издръжливостта на болидите не са на ниво, а те са отговорност на инженерите, които трябва да намерят отговор на проблемите.

– Едната кола бе с ново предно крило. То даде ли очакваното аеродинамично предимство?

– Новото предно крило, което изпробвахме, бе експериментален вариант на аероотдела ни и бе с различни характеристики. Работата по него бе част от трудовия процес, водещ до производството на напълно ново предно крило за Истанбул.

– Рубенс Барикело отпадна с повреда в хидравликата. Каква беше причината за загубата на мощност в болида на Пастор Малдонадо?

– Причината за отпадането на Рубенс бе теч от уплътнение на диференциала, причинено от претоварване приплъзването на диференциала в обиколката, когато той спука гума. При Пастор имаше проблем с двигателя. Най-вероятната причина е бобина, но Косуърт все още разследват.

– Износването на гумите бе една от основните теми през целия уикенд. Какво бе то в състезанието?

– Всъщност износването на Сепанг не бе толкова лошо, колкото се очакваше. Износването обаче бе по-високо, отколкото в Австралия и се наложи в резултат на това да се правят по три спирания в бокса.

– Пирели тестваха експериментални гуми в петък. Какви бяха те и да ги очакваме ли скоро в състезание?

– Гумите бяха от типа хард и се представиха според очакванията.

– До Гран при на Китай има само седмица, можем ли да очакваме нови компоненти по FW33 за там?

– Имаме нова изпускателна система за колата на Рубенс, която ще изпробваме в свободните тренировки. Щеше да е страхотно да я внедрим по-рано, но така поне ще можем да проверим представянето й, температурите и т.н. като контролираме рисковете.

– Какви са целите за Китай?

– Целта е класиране в топ 10 на квалификацията и спечелване на точки от състезанието.