Днес „София Франс Ауто” откри в Пловдив нов търговско-сервизен център Peugeot, изграден по новата концепция за строителство и дизайн на производителя – Blue Box. Това е най-мащабният проект след този за третия софийски център и се простира на 4 840 кв. м. разгъната застроена площ. Центърът се намира на ул. Васил Левски (Карловско шосе). Инвестицията за изграждането и оборудването му надхвърля 2 млн. евро.
Концепцията Blue Box е част от програмата на Peugeot за развитие на идентичността на марката и нейното разпознаване по цял свят. Външно Blue Box се отличава с изчистен дизайн, простота на формите и запазения син цвят. Витражите провокират любопитството и приканват посетителите да надникнат вътре, където ги очаква една много хармонична и уютна обстановка.
Визуални елементи отличават основните дейности в търговско-сервизния център. Към шоурума за нови автомобили води големият хромиран лъв – символ на Peugeot, поставен над централния вход. Входът е рамкиран със специално дърво “IPE” (ИПЕ). От такова дърво са изработени и някои от елементите в шоурума.
Peugeot Rapide е подчертан със сив металик, а жълтите елементи символизират техническата част – сервиз и следпродажбено обслужване.
Центърът е проектиран и изграден, съобразно изискванията за търговско и сервизно обслужване на марката. Състои се от автосалон за нови автомобили, декориран по последните дизайнерски тенденции на Peugeot, магазин за резервни части, бутик за сувенири Peugeot, детски кът и кафене, откъдето клиентите в приятна обстановка могат да наблюдават автомобилите си, докато ги ремонтират. Специално пространство е отделено за предаване на новите автомобили на клиентите. Центърът разполага с външна изложбена площ за лекотоварни автомобили и паркинг за 100 автомобила.
Сервизната част разполага с бърз сервиз, задълбочен сервиз, бояджийско и тенекеджийско отделение, също изградени и оборудвани съобразно най-модерните технологии. На клиентите се предлагат пълно обслужване на всички механични агрегати на автомобила, тенекеджийски услуги, изправяне на тежко повредени каросерии и боядисване. Въведена е диагностичната система Peugeot Planet System, която улеснява бързото и навременно обслужване на клиентите. Peugeot Planеt Systеm позволява директна диагностика на автомобилите в реално време от двете световни технически платформи на Automobiles Peugeot в град Нант, Франция и град Сарсбрук, Германия. Специалистите на Peugeot са предвидили всички възможни ситуации, които могат да се случат при различните модели и съответно са в състояние да дадат оптимални решения.
В новия център присъства и концепцията Peugeot Rapide – сервиз за бързи ремонти без предварителното записване на час. Предлагат се няколко вида експресни услуги със специални пакетни цени за различните модели: смяна на масла, гуми, накладки, акумулатори, ауспуси, преден мост и диагностика. Всичко това се извършва веднага от висококвалифициран и обучен персонал, с оригинални резервни части и консумативи и с гаранция за качество.
В центъра е предвидено и място за излагане на оказионни автомобили по системата за обратно изкупуване Buy-back. Това е система, при която клиентите на Peugeot могат да върнат вече закупен автомобил и да го заменят с нов модел. Buy-back спестява на клиентите доста усилия и време в търсене на купувач за употребявания автомобил и формалностите по продажбата му. В същото време, сумата се пренасочва директно за закупуване на избрания нов модел, като по този начин клиентите са стимулирани да останат верни на марката.
София Франс Ауто в Пловдив
От началото на годината пловдивският клон на София Франс Ауто е реализирал 8% от общите продажби на Peugeot в България и 16.6% от продажбите на оторизираната търовска мрежа , което го нарежда на трето място след София и Бургас. За първите десет месеца на 2006 г. са продадени 298 нови автомобила. На най-голям интерес в Пловдив се радва модела Partner.
София Франс Ауто на българския пазар
До края на ноември 2006 г. София Франс Ауто е предала на крайни клиенти 4162 броя нови автомобили. За първите десет месеца Peugeot оглавява класацията на СВАБ по продажби на нови автомобили в България за шеста поредна година, с пазарен дял от 11.8%.
Най-продаван от гамата на Peugeot е Partner в двете си модификации – пътническа и товарна, с 1229 продадени автомобила и първо място в сегмента. Следва модела 307 с реализирани 1067 автомобила в трите си силуета (хечбек, SW и купе-кабриолет). Boxer е на трето място с 15% от общите продажби на София Франс Ауто и държи около 1/5 от продажбите в сегмента. В сегмент B общо продадените автомобили с марката Peugeot са 547 броя.
Инвестиционната стратегия на София Франс Ауто е насочена към постоянно развитие на търговската и сервизна мрежата и подобряване на обслужването. В средносрочен план компанията ще продължи амбициозното развитие на мрежата си, в която ще бъдат инвестирани над 30 млн. евро.
Към настоящия момент търговската и сервизна мрежа на София Франс Ауто включва 2 търговско-сервизни центъра в София и 19 представителства в страната. Първите два центъра, построени по новата концепция на производителя – Blue Box, бяха Русе и Кюстендил. В края на 2005 г. бяха открити центровете във Варна и Сандански, а през юни 2006 г. и този в Хасково. Сега към тях се присъединява и Пловдив, който за момента е най-големият търговско-сервизен център в страната, изграден по концепцията Blue Box.
Тази есен, на бул. Ботевградско шосе, започна изграждането и на трети център в София. Новият комплекс ще бъде с разгъната застроена площ от 15 000 кв. м. и в него ще се помещават централен склад за резервни части, шоурум, сервиз, административна сграда и логистичен център. През следващите три години търговската и сервизна мрежа ще се допълни с още редица нови Blue Box центрове – в Плевен, Разград, Карлово, Бургас, Сливен, Велико Търново, Пазарджик, Добрич и Видин.