Ред Бул се оказаха забъркани в нов скандал – отборът е подозиран, че е направил промени по автомобилите си в затворения парк, което е забранено от правилата. В Унгария се разбра, че още по време на уикенда за Гран при на Канада ФИА са помолили тима да променят механизъм, позволяващ им да правят ръчно промени по предното окачване. За подобно действие се изисква използването на инструменти. Във федерацията не останали доволни от това колко бързо в Ред Бул променят тези конкретни реглажи (и съответно свалят или вдигат колите спрямо пистата) и последвало искането за модификация.
В правилата се посочва също така, че нищо по окачването не може да се променя между квалификацията и състезанието. Шефът на отбора Кристиан Хорнер е категоричен, че екипът му никога не е вършил подобно нещо.
– Става дума за нещо, което можеше да се свърши или на ръка, или с инструмент, но от ФИА заявиха, че предпочитат втория вариант. Не сме пипали колите в затворения парк или нещо подобно. Няма никаква история – заяви той, цитиран от autosport.com.
Англичанинът добави, че в тима са работили по вече забранения начин и на други писти, но категорично повтори, че това никога не е било в условията на parc ferme.
Това е поредната противоречива история, в която Ред Бул заемат централно място, при това буквално ден, след като утихнаха обсъжданията по промяната на картите за управление на двигателите им. Преди това тимът трябваше (отново по изрично искане на ФИА) да преправи подовете на болидите си след Монако. Хорнер настоява, че тази поредица е резултат единствено от факта, че хората му са направили бърза кола.
– Това е следствие от скоростта ни. Другите се оплакват, когато автомобилът е бърз и точно такъв е и този случай – заяви той.