Ландо Норис се класира трети в квалификацията за Гран при на Абу Даби – зад претендентите за титлата този сезон във Формула 1 Люис Хамилтън и Макс Верстапен. Британският пилот на Макларън бе най-бърз в Q2 със софт и ще стартира в състезанието с меките гуми.
Landooooo 🎉@LandoNorris delivered a surprise top-three lap at the end of qualifying!#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 @McLarenF1 pic.twitter.com/kPoY3JiJLd
— Formula 1 (@F1) December 11, 2021
„Малко съм нервен!“, коментира Норис непосредствено след квалификацията
„Изпитвам известно желание да си остана там, където съм и само да наблюдавам в първите обиколки – или дори цялото състезание – случващото се пред мен. Не искам да се забърквам прекалено, защото може да се предизвика сериозна разправия. Не знам. Не знам накъде да тръгна или да не мърдам… Вие ми кажете! Но ако имам шанс, ще се възползвам.“
„Трябва да уважаваме факта, че те се борят за титлата. Не искам да навредя никому. Предполагам, че човек не иска да поема прекалени рискове в такава ситуация. Те знаят каква е тяхната битка, аз съм наясно с моята. Но това е надпревара, разрешено ми е да ги изпреварвам, мога да се състезавам с тях. И ако имам възможност за задминаване, това и ще сторя.“
„Реалистично погледнато аз не се състезавам с тях. Ще трябва да избирам мъдро битките си“, каза още Норис.
— Lando Norris (@LandoNorris) December 11, 2021
Стюардите на Гран при на Абу Даби пък решиха, че няма да предприемат по-нататъшни действия по отношение на инцидента между Даниел Рикиардо и Фернандо Алонсо
Пилотът на Алпин изтърва Q3 за 0,012 сек, след като попадна на австралиеца точно преди Даниел да започне бърз тур. Това вбеси испанеца, който многократно изразяваше недоволство от прилагането на правилата във Формула 1 този сезон.
„Инцидентът има много общи елементи с други подобни инциденти в квалификацията. Повечето автомобили направиха бавни загряващи обиколки, в резултат на което имаше голяма разлика в скоростта със състезатели в бързи турове. Това в комбинация с желанието на всички пилоти да отворят разлика спрямо болидите пред себе си в началото на бърза обиколка доведе до ситуация, при която колите си влияеха една на друга. Според стюардите обаче това е различно от пречене и в частност умишлено пречене“, се казва в решението.
„Стюардите отбелязват, че кола №14 е била на 41 секунди зад кола №3 на излизане от завой 14. №3 обаче е част от верига намаляващи скоростта автомобили (в резултат на двойни жълти знамена на завой №14). Вследствие на това №14 скъсява бързо разликата спрямо №3 и го настига в завой №16. Според стюардите №3 не е могъл да направи почти нищо, за да избегне случилото се с №14.“
🏁 ELIMINATED: Q2 🏁
Alonso (📸)
Gasly
Stroll
Giovinazzi
Vettel #AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/wRcGUGH3QD— Formula 1 (@F1) December 11, 2021
Себастиан Фетел (Астън Мартин) бе разследван дали е попречил на Пиер Гасли (Алфа Таури) в квалификацията. За тях бе постановено, че болидът на немския пилот е създал поток от мръсен въздух, повлиял на другата кола, но това също не е умишлено пречене. Съответно и срещу Фетел няма по-нататъшни действия.
Естебан Окон получи предупреждение, а Алпин бяха глобени с 10 000 евро за това, че французинът се оказа пред Фетел. Основанието там е, че Окон не е видял пилота на Астън Мартин докато вече не е било твърде късно.