Начало Автомобили Nokian представи новата си зимна гума Hakkapeliitta R5

Nokian представи новата си зимна гума Hakkapeliitta R5

1186
0

Финландската компания Nokian представи днес на виртуална пресконференция новата си зимна гума от прочутата серия Hakkapeliitta. Тя е модел R5 и е за леки автомобили кросоувър, електрически и хибридни модели

Гумата е без шипове, но е създадена за високо сцепление на сняг и лед, за комфортно и екологично шофиране дори в суровата скандинавска зима. Новата продуктова гама Hakkapeliitta R5 се предлага в изчерпателна селекция от над 160 варианта. Покривайки размери от 14 до 22 инча, Hakkapeliitta R5 се предлага в категории за скорост Q (160 км/ч), R (170 км/ч) и T (190 км/ч). Повечето продукти са обозначени с XL, възможно най-висок товарен индекс в този размер. Селекцията ще бъде налична за потребителите през есента на 2022 г.

Hakkapeliitta R5 е разработена от Nokian Tyres, най-северния производител на гуми в света и изобретател на зимната гума. Nokian Tyres е сред световните лидери по отношение на безопасност и екологичност и се ангажира да продължи усилията си в тази посока, предлагайки безопасна, интелигентна и устойчива мобилност.

Голям напредък в безопасността е постигнат чрез обновяване шарката на протектора. Новият дизайн Double Block Grip предоставя превъзходно управление и сцепление и може да бъде открит предимно в раменните зони на гумата. Твърдият ред блокове започва от центъра и се разделя на две към раменните зони. В сравнение с предшественика си Hakkapeliitta R3 новата Hakkapeliitta R5 има 40% повече блокове на протектора и междинната зона. Това увеличение означава, че в контактната зона има 4% повече каучук, който достига до настилката. Това от своя страна води до подобрено сцепление върху хлъзгави повърхности.

Най-доброто представяне на лед е гарантирано от уникалните кристали Arctic Grip. Микроскопичните кристали са поставени в каучуковата смес и действат като вградени шипове, създавайки остри, изключително здрави ръбчета за сцепление в самия каучук. Докато гумата се износва, кристалите се подават и поддържат високото ниво на сцепление.

„Предшественикът, който вече е носител на множество отличия в тестове, постави летвата високо, но новата Hakkapeliitta R5 извежда представянето на ново ниво. Новата шарка на протектора заедно със страхотните иновации като кристалите Arctic Grip и дизайна Double Block Grip, ни позволяват значително да увеличим зимната безопасност и комфорта – най-важните характеристики за зимна гума без шипове. За водачите това означава балансирано и предвидимо усещане при шофиране, както и по-ниско потребление на енергия, тъй като съпротивлението при търкаляне е намалено, за да допринася за по-устойчиво шофиране“, обясни Саму Леписто, мениджър „Разработки“ в Nokian Tyres.

Безкомпромисният подход в разработването ясно се вижда в цялостното зимно представяне. В сравнение с Hakkapeliitta R3 представянето на лед и сняг е увеличено с 4%

Спирачният път на лед например е до 5,6 метра по-кратък при спиране със скорост до 80 км/ч. Новата Hakkapeliitta R5 също така има 10% увеличение на ламелите. По-гъстите, компютърно оптимизирани ламели се справят оптимално добре с леда, снега и сухия асфалт. Тези дълбоко издълбани шарки гарантират, че сцеплението ще остане безопасно дори и докато гумата постепенно се износва. Самозаключващите се 3D ламели притискат шарките на протектора едни към други, когато са в контакт с пътя, което подобрява управлението при завои и резки маневри.

Шумът от гумите може значително да се отрази на комфорта при шофиране. По-ниските нива на шум правят пътуването по-комфортно и по-малко изморително за шофьора. Подобрените характеристики за комфорт на Hakkapeliitta R5 са постигнати чрез елиминиране на най-дразнещите нива на шум, които човешкото ухо може да различи, когато е вътре в автомобила. Това селективно премахване на шумове води до по-ниски нива на шум вътре в купето и до увеличен комфорт при шофиране.

Новият дизайн на протектора Silent Touch предлага комфортно и приятно търкаляне на гумите благодарение на ново разпределение на блоковете на протекторите

По-лекото движение намалява и разхода на гориво и удължава пробега на електрическите автомобили. Благодарение на дизайна, който позволява ниско съпротивление при търкаляне и новата каучукова смес Green Trace съпротивлението при търкаляне на Hakkapeliitta R5 е подобрено още повече. Моделът има до 4,4% по-ниски нива на съпротивление при търкаляне от предшественика си. Съпротивлението при търкаляне в сравнение със средното ниво на премиум модели на основните конкуренти е по-добро с до 15,5%. По отношение на електрическите автомобили увеличението на пробега може да бъде значително. В сравнение с премиум групата, с която се сравнява, Hakkapeliitta R5 предоставя 4% по-дълъг пробег. Това означава до 230 км по-голям пробег за една зима.

Използването на зимни гуми с ниско съпротивление при търкаляне допринася за намаляване на енергийната консумация. В сравнение със сходни първокласни зимни гуми, автомобилите оборудвани с Hakkapeliitta R5 изразходват с 2,8% по-малко гориво. Във Финландия например шофьор може да спести средно 48 литра гориво. Това намалява емисиите на въглероден диоксид с приблизително 140 кг за четири години – приблизителния жизнен цикъл на една зимна гума. Изчисленията показват, че електрическите автомобили с Hakkapeliitta R5 могат да спестят 170 kWh електричество по време на приблизителния експлоатационен срок от четири години.