Новият Нисан X-Трейл е на вид същият, но само така изглежда. Иначе има съществена промяна. Тя настъпи по молба на клиентите, които поискаха повече мощност. От Нисан се вслушаха в „гласа на народа“ и направиха X-Трейл по-мощен.
Сега машината не само не отстъпва, но и изпреварва повечето SUV модели в средния сегмент, като вече е в групата на тези с по-силни двигатели.
Усеща се още след първите километри по магистрала Хемус на път за Рибарица, че X-Трейл има повече потенциална сила. Лекотата и бързината на движение увличат след 177 коня на двигателя, събрани в 2-литровия нов мотор. Освен това автомобилът е с една отлично работеща трансмисия Xtronic CVT и задвижване на четирите колела. Формулата на успеха е задействана, защото колата е не просто само по-силна и динамична, но и сигурна при управление и контрол.
X-Трейл е по-истински SUV от доста други и в планината се чувства в свои води. Влиза в добър ритъм и по недотам гладките асфалтови пътища нагоре в Балкана.
Някак неусетно плавното и леко вземане на завоите в началото заменям със сигурно, но по-агресивно шофиране. На волана човек разбира колко стабилен и сигурен е този кросоувър и вдига скоростта – нищо че условията се влошават. А те те предизвикват да разбереш възможностите му и на черен път, и на чакъл, трева, във вода – доста дълбока река, в кал. Те са много и трябва да ги опознаеш, за да ги използваш по-добре.
Никак не е случайно, че в Европа X-Трейл се търси здраво. Само за година продажбите му са нараснали с 50%. А при наличието на новата версия с по-мощния 2,0 л дизелов двигател маркетинг специалистите предричат ново увеличение с 41%.
Новата модификация разширява присъствието на Нисан в сектора на SUV.
Наистина X-Трейл имаше нужда от повече мощност, а новият двигател със 177 к.с. и максимален въртящ момент 380 Нм дава отлични показатели в целия оборотен диапазон. Агрегатът отговаря на стандарта Евро 6, а съчетан с новата автоматична трансмисия Xtronic CVT, разработена от Нисан, и задвижването на четирите колела, автомобилът е израснал технологично и като възможности. Точно такава версия шофирам и определено автомобилът е добър. За недолюбващите автоматиците има версия с 6-степенна механична предавателна кутия и задвижване на предните колела. Естествено, има разлика с досегашния 1,6-литров дизел със 130 к.с.
С новия 2,0-литров дизел X-Трейл става перфектното семейно возило, тъй като има версии с 5 или 7 седалки. За първи път се предлага задвижване 4WD, свързано с автоматична трансмисия, има и достатъчно голямо товарно пространство, интелигентни решения за съхранение на вещи в купето и достатъчен капацитет за теглене на ремарке, лодка или на каравана. Какво повече му трябва на човек? Така автомобилът ще се хареса на семействата, които търсят още по-големи приключения, които не искат да стигнат например само до планинския хотел, а и доста по-навътре в горските дебри. Като на нашия тест.
X-Трейл има още по-големи екшън възможности с опционалната система All-Mode 4×4-i. С нея водачът може да избира между режим на постоянно 2WD задвижване за максимална ефикасност; Auto Mode, който постоянно следи и регулира баланса на въртящия момент между предните и задните колела, осигурявайки най-доброто сцепление, и WD Lock Mode за най-предизвикателните условия. Тази система осигурява върховно спокойствие независимо от настилката. Тъкмо All-Mode 4×4-i дава на X-Трейл 2,0 дизел възможност да тегли 2000 кг при механичния модел и 1650 кг при двете версии със CVT трансмисия.
Да си дойдем на думата за електронните помощници на водача. На X-Трейл 2,0 дизел не липсва нищо от събратята му кросоувъри. На първо място са собствените технологии Nissan Safety Shield, като Intelligent Emergency Braking, Driver Attention Alert, Traffic Sign Recognition, High-Beam Assist, Blind Spot Warning и Lane Departure Warning.
Инак промени по дизайна на X-Трейл няма. Той си остава як, мускулест, респектиращ. Отвътре веднага се забелязват комфортът, пространството и удобствата. Има гъвкава система за сядане на 5-те или на 7-те седалки, има пространство и за хората, и за багажа. Вторият ред седалки се дели и сгъва в съотношение 60/40, като така се отваря още багажен обем. Седалките се накланят назад и предлагат по-голям комфорт, а като ги плъзнете напред, се отваря място за влизане на пътниците на третия ред. Е, там е за по-дребни хора, но той се дели в съотношение 50/50 и се сгъва изцяло в пода на багажника. Това пак в името на максимално товарно пространство.
Тестваните от нас коли бяха с електрическа врата на багажника, контролирана чрез бутон върху нея, с Nissan Intelligent Key или с бутон до водача. Отварянето на вратата на багажника разкрива иновативната система Luggage Board на Nissan, която позволява рафтовете и разделителите да се регулират във всяка от 18-те конфигурации. Тук се включва и скрито отделение за съхранение на ценни вещи. Багажникът е с обем 550 л или 445 л при 7-местната версия, а когато се използва третият ред седалки, и 135 л. При сгъване на всички седалки товарното пространство достига 1982 л.
Тестът е публикуван в брой 205, юни 2017 на ClubS1