Nissan представи концептуалния кросоувър IMQ, оборудван с разработената от компанията e-POWER и обяви, че ще лансира технологията за електрифициран силов агрегат в Европа.
Технологията ще дебютира на европейските пазари до 2022 г. e-POWER пожъна голям успех сред клиентите в Япония. Там тя спомогна за превръщането на Nissan Note в най-продавания автомобил в страната.
Съчетаващи 100% задвижване с електромотор и бензинов двигател, който зарежда батерията, автомобилите със система e-POWER осигуряват на клиентите моментално, плавно ускорение и отличен разход на гориво.
Въвеждането на технологията в Европа ще засили лидерската позиция на Nissan в електрифицираните автомобили в региона, където Nissan LEAF вече е най-продаваният електрически модел.
Надграждайки успеха на LEAF, e-POWER ще бъде сред редицата нови технологии, които ще бъдат въведени в най-продаваните автомобили на Nissan в Европа в следващите три години.
Продажбите на електрифицирани автомобили Nissan ще се увеличат петкратно до 2022 г., като в края на 2022 г. ще бъдат два пъти по-високи от средните на пазара.
IMQ, представен на Автомобилния салон в Женева, е пример за автомобил с усъвършенствани технологии и дизайн. Той е оборудван с версия на e-POWER със задвижване на всички колела. Той отразява позицията на Nissan на лидер при кросоувърите, с външен вид. Който тласка границите на това какво може да представлява европейският компактен кросоувър.
Системата e-POWER включва бензинов двигател с генератор на мощност, инвертор, батерия и електромотор. Използван единствено за зареждане на батерията с висока мощност, бензиновият двигател винаги работи на оптимални обороти. Това води до изключителна икономия на гориво и по-ниски емисии в сравнение с традиционния двигател с вътрешно горене.
Понастоящем системата e-POWER е налична в моделите Note и Serena в Япония. Над 70% от продажбите на Note и почти половината от продажбите на Serena в страната са e-POWER версии.
Лидерската позиция на Nissan в сферата на електрифицираните автомобили е подчертана от новината, че изцяло електрическият Nissan LEAF е достигнал общи продажби от 400 000 броя в световен мащаб, затвърждавайки позицията си на най-продаван електрически автомобил в света. На 6 март стартираха продажбите на Nissan LEAF e+. Той е оборудван с нова, по-мощна батерия в някои европейски страни.
Над 3 000 потребители вече са поръчали 62-киловатчасовия LEAF само месец след световното му лансиране.
Nissan Energy също е във фокуса на вниманието. По-късно тази година ще бъде въведена Nissan Energy ROAM – устойчива на атмосферните влияния преносима батерия. ROAM ще използва клетки от употребявани батерии на LEAF. И ще предоставя капацитет на съхранение от 700 Wh и изходна мощност от 1 kW.