Изцяло новият Nissan Qashqai ще бъде представен скоро и подготовката за появата на третото поколение на компактния кросоувър върви с пълна сила. Прототипи на изцяло обновения модел изминават последни тестови километри по пътищата на Европа. Изцяло обновеният Qashqai ще надгради позициите си на създател и олицетворение на сегмента на компактните кросоувъри в Европа, стъпвайки на новата CMF-C платформа на Алианса – символ на съвременни инженерни решения, иновации и модерни технологии. Второто поколение на модела, влязло в продажби през 2014 г., генерира над милион продажби.
“Новият Qashqai ще промени изцяло очакванията на клиентите по отношение на семейния автомобил. Комфорт, съвършенство и технологии като при автомобилите от високия клас, в съчетание с удоволствие от шофирането, което би удовлетворило и най-претенциозните водачи и пътници. Благодарение на иновативната технология e-POWER вярваме, че потребителите ще се влюбят в усещането, което създава шофирането на автомобил с електрическо задвижване, без да се притесняват за автономния пробег“, заяви председателят на Nissan за региона AMIEO – Африка, Среден Изток, Индия, Европа и Океания Джанлука де Фичи.
За третото поколение от Nissan запазиха водещите принципи, които движеха концепцията, дизайна и развитието на Qashqai
Колата отново ще е с елегантен дизайн, съвременен интериор и ефективни двигатели, съчетани с високо качество на изпълнението и усещане за шофирането като при автомобилите от високия клас. Запазена е традицията развитието на стила и дизайна на новия Qashqai да се води от европейското дизайнерско бюро на марката в Лондон. Инженерните решения са дело на европейския технически център на Nissan в Кранфийлд, Бедфордшър в Обединеното кралство.
Новият Qashqai е първият модел за Европа, който стъпва на CMF-C платформата, която представлява модерна конструкция и технологична инфраструктура. Водещо при разработване на инженерната концепция е запазването на настоящите пропорции на Qashqai, които се явяват ключови за успеха му.
Що се отнася до конструкцията на купето, при нея е използван по-лек материал, както и усъвършенствани техники за щамповане и заваряване, за да се увеличи якостта, но и да се намали теглото. За първи път задната врата на хечбека е направена от композитен материал, което спестява 2,6 кг.
Използването от Nissan на ултра високоякостна стомана (UHSS), се е увеличило с 50% в структурата на новия Qashqai
UHSS материалът осигурява възможно най-високата якост на опън на купето където е необходимо, но без значително увеличение на теглото. Традиционно материалите с по-висока якост на опън създават проблеми при заваряване или присъединяване към други части на конструкцията. В купето на Qashqai е използвано структурно свързване, за да се образува армировка и връзки с висока якост, на местата където A, B и C-колонките се свързват към покрива и пода на автомобила.
Предните и задните врати, предните калници и предният капак са изработени от алуминий, което осигурява намаляване на общото тегло с 21 кг.
Общото предимство за клиентите, благодарение на модерните производствени технологии е, че теглото на каросерията, е намалено с 60 кг и има 41% по-голяма твърдост от предишния модел.
Новият Qashqai е част от дългосрочната стратегия на Nissan за електрификация. Моделът ще предлага две решения за задвижване. Те са гъвкав и ефективен 1,3-литров бензинов двигател с мека хибридна технология и иновативната система на Nissan e-POWER – задвижване чрез електрически мотор, което предлага вълнуващо моментално ускорение и внася EV усещане при шофирането на Qashqai, без притеснения за автономността на пробега.
Стремежът към максимална ефективност е залегнал в развитието на модела от самото начало. 1,3-литровият двигател ще се предлага с две мощности, комбиниращи високо динамични характеристики с намалени разход на гориво и вредни емисии.
За подобряване на показателите на ефективност и намаляване разхода на гориво и вредни емисии спомага и плоският под
Той осигурява оптимално преминаване на въздушния поток под автомобила. Новост в тази посока са и активните въздуховоди на решетката. Те остават затворени за осигуряване на по-добра аеродинамика и се отварят само при необходимост от охлаждане на двигателя.
e-POWER представлява напълно електромоторно задвижване, т.е. всички колела на автомобила се задвижват благодарение на електромотор. e-POWER се състои от високоволтова батерия и задвижване, в което е интегриран бензинов двигател, електрически генератор, инвертор и електромотор. При конвенционалните хибридни системи колелата се задвижват от електромотор и бензинов двигател. При e-POWER бензиновият агрегат не е свързан с колелата, а просто зарежда батерията. Основната разлика с конвенционалните хибриди е, че електромоторът е с размер като при електрическите автомобили. Това осигурява онова мощно моментално ускорение, в което собствениците на EV автомобили са просто влюбени. Задвижваният от агрегата генератор поддържа заряда на батерията, но може и да подава електричество директно към електромотора, осигурявайки допълнително мощност.
“Модерните и ефективни системи за задвижване са олицетворение на иновативния дух на Nissan. e-POWER предоставя на потребителите всички ползи от шофирането на електрически автомобил, без никакви компромиси. Когато говорим за Nissan Intelligent Mobility, e‑POWER е перфектната илюстрация.” завява регионалният старши вицепрезидент Дейвид Мос.
View this post on Instagram