Нико Розберг от екипа на Мерцедес успя да спечели убедително Гран при на Австралия, след като още на старта излезе начело и води до финала. На второ място се нареди Даниел Рикиардо от отбора на Ред Бул, а трети в първия си старт във Формула 1 се нареди Кевин Магнусен с Макларън.
Люис Хамилтън (Мерцедес) и Себастиян Фетел (Ред Бул) отпаднаха още в началото на надпреварата след проблеми със задвижващите системи. Дженсън Бътън (Макларън), Фернандо Алонсо (Ферари) и Валтери Ботас (Уилямс) допълваха топ 6, а останалите места в точките се заеха от Хюлкенберг (Форс Индия), Райконен (Ферари), Верн и Квят от екипа на Торо Росо. Така Магнусен се качи на подиума още в първото си състезание във Формула 1, а друг дебютант, Квят, също влезе в точките. Чудесно състезание направи и Валтери Ботас, който стартира от 15-а позиция, но успя макар и след досадна грешка да се добере до шестото място, потвърждавайки потенциала на Уилямс
Нико Розберг от екипа на Мерцедес направи чудесен старт и успя да поведе след първия завой. Люис Хамилтън изостана и бе изпреварен от Даниел Рикиардо, който не бе достатъчно бърз на старта. Въпреки това австралийският пилот на Ред Бул се нареди на втора позиция, докато Хамилтън остана трети. Отзад Камуи Кобаяши удари отзад Кими Райконен, но колата на Ферари не изглеждаше повредена за разлика от болида на Катерам, който се вряза в колата на Фелипе Маса. Така състезанието приключи още в първата обиколка за пилотите на Катерам и Уилямс, докато Райконен продължи напред.
В същото време Фетел, който стартира с по-твърдите гуми, загуби доста позиции. Световният шампион докладва в бокса за проблеми със задвижващата си система. Подобни проблеми изглежда имаше и Люис Хамилтън, който се свлече бързо до петото място.
Пилотът на Мерцедес се прибра в бокса в третата обиколка, а Фетел го последва само тур по-късно. Това означаваше отпадане на двама световни шампиони още в тази ранна част от състезанието.
Отпред Розберг водеше пред Рикиардо, Магнусен (Макларън), стартиралият силно Нико Хюлкенберг (Форс Индия), Алонсо, Райконен, Верн и Ботас. Финландският пилот на Уилямс успя да се справи бързо с Верн в петата обиколка, а скоро се справи и с Райконен, изпреварвайки го на трети завой.
Прогресът на Ботас обаче свърши в осмата обиколка, когато на излизане от шести завой той удари своята задна дясна гума в стената. След спукване на джантата същото се случи и с гумата, и финландецът имаше късмет, че успя да се добере до бокса. На пистата обаче се появи кола за сигурност и момента бе използван от пилотите в челото да направят първите си спирания в бокса.
Розберг отново излезе начело, но натрупаната до този момент преднина от близо пет секунди бе стопена. Колата за сигурност остана четири обиколки на пистата, а след рестарта пилотът на Мерцедес отново поведе без проблеми, следван от Рикиардо, Кевин Магнусен, Нико Хюлкенберг, Фернандо Алонсо, Дженсън Бътън, Жан-Ерик Верн, Кими Райконен и Данил Квят.
Дълго време класирането остана без промени, като единствените потенциални проблеми можеха да дойдат от заоблачаващото се небе. Въпреки информацията от питуола на Ред Бул към Даниел Рикиардо за лек дъжд на трети завой, времето остана благосклонно към пилотите и дъжда се размина.
Розберг постепенно увеличи преднината си, като в 26-ата обиколка вече бе повече от 10 секунди. Рикиардо продължаваше да държи второто място, следван от Магнусен, Хюлкенберг, Алонсо, Бътън, Верн, Райконен и Ботас.
В 33-ата обиколка започнаха вторите спирания в бокса. Бътън бе първият пилот от челото, като пилотът на Макларън сложи по-твърдия от двата типа гуми и определено спечели много от ранното си спиране. Тур по късно през питлейна за нови гуми минаха Хюлкенберг и Верн, които обаче се върнаха на трасето зад Бътън, който бе осми.
В 36-ата обиколка Ботас за втори път изпревари Райконен след грешка на пилота на Ферари и излезе на пета позиция. Алонсо пък влезе в бокса за втори път и излезе зад Бътън и директно пред Хюлкенберг. Германският пилот на Форс Индия се опита да изпревари съперника си, но Алонсо се защити успешно.
37-ата обиколка бе момента в който през бокса минаха Ботас, Райконен и Квят. Рикиардо бе следващия пилот в питлейна, а тур по-късно смяна направи и Магнусен. Розберг оставаше единственият пилот в челото с един стоп, но съвсем скоро и той мина за смяна на гуми, слагайки по-твърдия от двата типа.
Преднината на германеца бе сериозна и без особени проблеми пилотът на Мерцедес се върна отново начело, следван от Рикиардо, Магнусен, Бътън, Алонсо, Хюлкенберг, Верн, Ботас и Райконен.
Преднината на Розберг в 40-ата от 57 обиколки вече бе повече от 15 сек. и по всичко изглеждаше, че той ще оправдае ролята на Мерцедес като фаворит през този сезон. Магнусен от своя страна бе само на 1,2 сек от Рикиардо и можеше да се бори дори за второто място в своето първо състезание във Формула 1. Явно бе, че с по-твърдите гуми темпото на Макларън бе значително по-добро от това на Ред Бул.
Десет обиколки преди края на надпреварата продължаваше да се води борба за второто място между Рикиардо и Магнусен. Малко по-назад Ботас гонеше Верн за седма позиция, а Квят натискаше Райконен за деветото място.
В края на 47-ата обиколка Верн допусна грешка при влизането в последния завой и тя веднага бе използвана от Ботас, който се изкачи на седма позиция.
Магнусен от своя страна продължи да притиска Рикиардо, който определено имаше проблеми с по-твърдия от двата типа гуми. Ботас от своя страна се справи и с Хюлкенберг в 52-ата обиколка и зае шеста позиция, но време за преследване на Алонсо просто нямаше.
Интрига оставаше само за второто място на подиума, след като Розберг бе с повече от 20 секунди пред Рикиардо. Зад третия Магнусен пък бе неговия съотборник Дженсън Бътън, следван от Алонсо, Ботас, Хюлкенберг, Верн, Райконен и Квят.
Две обиколки преди края Райконен се справи с Верн и зае осма позиция, а Рикиардо успя да стабилизира преднината си пред Магнусен. Това бе и последната промяна в класирането в топ 10.
Нико Розберг финишира с преднина от близо 25 секунди пред Даниел Рикиардо, а третото място бе за дебютанта Кевин Магнусен. Дженсън Бътън, Фернандо Алонсо и Валтери Ботас допълваха топ 6, а останалите места в точките се заеха от Хюлкенберг, Райконен, Верн и Квят.