Винаги, когато се обсъждат качествата на автомобилите на Ред Бул и заслугите за световните титли на отбора, едно име не се пропуска никога – това на конструктора Ейдриан Нюи. Гениалният англичанин единствен има спечелени шампионати с три различни отбора, а последните му успехи окончателно затвърдиха позицията му на уникален дизайнер, създаващ изключително бързи автомобили.
Подобна структура – със силен главен конструктор – почти не се използва вече във Формула 1, но и до ден днешен Нюи предпочита да нахвърля идеите си на чертожната дъска и едва след това да ги претворява заедно с останалата част от екипа.
– Взаимодействието на всички компоненти, особено аеродинамичните, трябва да е в пълна хармония. Автомобилът не е създаден, за да пасва в частност на Себастиан [Фетел] или Марк [Уебър], но пък е факт благодарение на тяхната обратна информация – това е общ процес – обяснява конструкторът в интервю за изданието на Ред Бул Ред Бюлетин. – Дори при наблюдението на други коли на грида – там това се прави – никой не взима директни идеи, за да ги копира. Но при виждане решенията на другите, човек се чуди защо са го направили точно по този начин и това може да доведе до нови идея за нашия болид.
Като пример за различни подходи Ейдриан дава иновативната изпускателна система на Рено. Англичанинът разяснява, че е чул слухове за разработването й още през зимата, но след преценка на наличното време, е решил да се придържа към предварително избраната посока.
– Във Формула 1 това се случва често и е много трудно да се предвиди кой метод ще е по-успешен. Кой знае? Може би Рено ще продължат да развиват всичко и ще реализират по-висок потенциал от нашия. Настоящият RB7 е внук на RB5. При RB5 работихме спрямо новите правила, въведени през 2009 г. RB6 беше еволюция на този автомобил, а RB7 е еволюция на RB6. Ако поставите RB5 до RB7, ще откриете все още силна прилика. С първите два модела пък натрупахме опит с пулрод окачването спрямо останалите. Подобен избор за задното окачване според мен е добър избор за кола с единичен дифузьор. При автомобил с двоен такъв изборът между пулрод и пушрод е значително по-труден. Но като цяло RB5 и RB6 станаха чудесна база, върху която да се трудим. Няма никакъв смисъл да създаваш напълно различен болид, освен ако нямаш солидна причина за това – категоричен е англичанинът.
Що се отнася до поредните слухове относно предното крило на Ред Бул-а, то Нюи определя ситуацията като скучна, след като почти през целия сезон 2010 г. отбиваше подобни обвинения. Според него през 2011 г. основните области на развитие ще са изпускателните системи, поведението на гумите с колата и KERS, но повече като въпрос на монтиране в автомобила, отколкото като промени по самото съоръжение.