Като „море от смесени чувства и емоции“ описа изминалия кръг от Porsche Sports Cup Георги Дончев. Вторият кръг от едномарковия шампионат се проведе на пистата Ред Бул Ринг в Австрия и предложи редица диаметрално противоположни емоции, като финалният етюд бе подиум и едно първо място в класа, но с кола под наем и много изгубени нерви, време и ресурси.
Петъчният ден за българския пилот бе изпълнен с отлични резултати и сериозна заявка за челни позиции – с първо време в свободните тренировки в класа и второ в генералното класиране състезанието за отбора на Overdrive Racing – Schütz Motorsport започваше обещаващо.
„След като в петъчните тренировки бях най-бързата кола на пистата с изключение на едно GT3R (кола от горния клас), което беше само с 0.3 сек. по-бързо от мен, всичко за уикенда пред нас изглеждаше повече от обещаващо. В една от последните тренировки за деня леко подхлъзване на предницата, преминаващо в масивно свръхзавиване, със зловещ трясък разби цялата еуфория от постигнатото в защитната стена на питлейна, оставяйки колата ни да изглежда като купчина желязо“, разказва Дончев.
Така Георги и неговият екип са изправени пред въпроса дали и как да продължат участието в едва започващата надпревара, а решението е на пръв поглед налудничаво – кола под наем. Късно вечерта се намира подходящото Porsche, механиците и екипът работят цяла нощ по настройките и в крайна сметка Дончев и съотборникът му Давид Ян се включват от 12-то място в старта от Super Sports Cup.
„Опознавателното“ състезание завършва без особени проблеми, но и без сериозен успех – 16-та позиция в крайното класиране и 16-то място в стартовата решетка за неделя сутринта. Още в началните обиколки на неделния кръг Дончев успя да спечели 5 места, но отново инцидент в ожесточената битка го изхвърли от състезанието, докато преследваше 10-тата позиция.
Последната надежда за екипа остава в двата старта от Sports Cup Endurance. Блестящо каране на Давид Ян в квалификацията осигури на отбора 4-та стартова позиция и нещата започваха да се връщат по местата си. Георги първи седна зад волана в ендюранс състезанието и започна предпазливо, като загуби няколко позиции, но в хода на преследването възстанови темпото.
Във втория стинт след смяната на пилотите Давид продължи започнатото и отведе отбора на трето място в крайното класиране и първо в класа. В загряващата обиколка за второто състезание обаче се оказа, че лек контакт на Ян в борбата с опонентите в първия старт е повредил едната полуоска и колата остана неподвижна още след първия завой.
„Всичко това се случва в моторспорта и беше ценен урок и опит за мен и нашия екип! Гледаме смело към следващото състезание на 21 и 22 юли на Нюрбургринг и ще се постараем отново да дадем заявка за най-добри времена и челни позиции“, коментира Георги Дончев.