Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Нелепо е, че още нямаме договор и догодина Пирели може да не...

Нелепо е, че още нямаме договор и догодина Пирели може да не са в F1, заяви Хембри

30
0
Люис Хамилтън

Пирели продължиха да са най-обсъжданата тема и в падока на Монако, където въпросът за качествата на гумите и предстоящите промени в тях се появява във всеки брифинг и пресконференция.

Моторспорт директорът на компанията Пол Хембри обясни пространно с какви проблеми се сблъсква производителят и защо е толкова трудно да се изпълнят изискванията на всички екипи.

Ситуацията ни е такава, че излизаме виновни и ако направим нещо, и ако не сторим нищо. Очевидно е, че няма как всички да са доволни. Някои хора например искат повече промени, други не желаят никакви. Ние обаче не можем да тестваме различни спецификации по време на свободните тренировки с всичките 11 отбора, тъй като нещата просто не работят по този начин. Мисля, че добра стъпка в правилната посока би бил тест през зимата, но на топло. Ако сме в състояние да направим изпитания в Абу Даби или Бахрейн преди да тръгнем за Австралия, поне ще имаме предварителна представа за поведението. Догодина може да се окажем изправени пред сериозни изненади с въвеждането на новите двигатели. Казвам го в случай, че продължим да работим, тъй като в момента нямаме договор. Отборите очевидно имат ограничения по отношение на ресурсите. Тестовете (по време на сезона) бяха забранени поради добри причини от тяхна гледна точка. Но някакво междинно решение би ни било много полезно, дори да означава, че ще оставаме след някои състезания по-дълго на съответните трасета – заяви той.

Пирели правят тестове за гумите си с болид на Рено от 2010 г., отбеляза отново Хембри. Това определено се отразява на работата, тъй като колата е по-близка като поведение до тези от 2011-та с обдухваните дифузьори (забранени понастоящем в спорта), каза още той и продължи:

Обиколките ни с този автомобил са с 3 до 4 секунди по-бавни от обичайните за настоящите модели. Това означава, че записваме значително по-ниски натоварвания върху гумите, отколкото те понасят сега. Няма перфектно разрешаване на този проблем, тъй като не бихме получили единодушно решение от всички. Догодина нещата ще са съвсем различни и дори настоящите болиди не са референция какво можем да очакваме – няма как да симулираме ефекта от новите мотори. Затова ни е нужен разумен подход, какъвто споменах: за зимните тестове, възможността за промени през сезона. Но не забравяйте, че ни е нужно споразумение, 11 екипа трябва да се споразумеят. Налага ни се да работим по много сложен баланс. Съгласихме се тази година на два до три стопа и вероятно ще го постигнем като средна стойност, но ще има и състезания като Барселона, където победата бе спечелена с четири пита. Преди две години Ред Бул успяха там пак с 4 бокса, така че това не е нещо изключително. Предполагам, че за коментаторите е по-трудно да следят. Тук ще ви е по-лесно.

Според правилата спецификациите на гумите за нов сезон трябва да са готови на 1 септември предишната година. Хембри обаче посочи, че няма ясна картина какви ще са автомобилите и затова Пирели ще работят на сляпо. Според него догодина компанията ще отстъпи крачка назад и ще предприеме по-консервативен подход, но това ще е в случай, че остане във Формула 1.

На 1 септември би трябвало да съобщим на екипите всичко, което трябва да знаят за гумите за догодина. Сега сме след средата на май и може да си представите колко нелепо е, че още нямаме контракти. Така че може изобщо да не сме тук… В определен момент някой трябва да вземе решение. Нещата стават – доколкото виждаме – страшно сериозни, тъй като промените за догодина са изключително големи. А реконструирането на гуми отнема време. Колкото по-дълго време продължава настоящата несигурност, толкова по-невъзможна става работата ни. Може да се стигне до момент, когато просто няма да има какво да направим повече – допълни Хембри.