Следващият хиперавтомобил на Porsche ще се появи най-рано през 2025 година, а това се дължи на факта, че сега електрификацията е по-важна за марката
Това обяви главният изпълнителен директор на Porsche Оливер Блуме след представянето на годишните резултати на компанията. Последният хиперавтомобил на Porsche – хибридният 918 – бе представен през 2013 г. Тиражът му беше изчерпан изключително бързо и още от тогава се чака моделът, който ще го наследи. Сега обаче фокусът на Porsche е върху развитието на електрическото задвижване плюс електрифициране на актуалната гама модели на марката.
„Батерията ще е „цилиндърът” на утрешния ден“, образно обясни развитието на новото поколение двигатели Блуме. „Затова трябва да търсим и развиваме колкото се може по-мощни клетки на батериите, които работят с голям заряд. Ще инвестираме в това развитие и в един момент ще разполагаме с подходящата технология за супермощен автомобил. Но не мисля, че ще стигнем до този момент в първата половина на това десетилетие. До 2025 година няма да имаме нов хиперавтомобил. По-късно е възможно това да се случи.”
Всъщност разлика от 10 години е нещо нормално между лансирането на топ моделите на Porsche
918 се появи през 2013-та, точно 10 години след Carrera GT. Но пък феновете на марката чакаха 20 години преди да дойде наследник на иконата 959.
Въпросите за наследник на 918 започнаха да се чуват все по-често, след като Porsche потвърди, че ще се завърне в Льо Ман през 2023 година с прототип по новите правила LMDh. В случая обаче става въпрос за развитие на технологии в две различни посоки. LMDh е различен от LMH Hypercar – пакетът правила, по който ще създадат своите прототипи за Льо Ман Toyota и Ferrari. В случая на Porsche предстои използването на шаси, което е дериват на LMP2 колите. Хибридната система трябва да е от външен доставчик. Но пък със сигурност серийната версия на състезателния прототип може да използва част от дизайна му, за да замести достойно 918.
A supercar in every sense of the word. The 918 at 9:18. #PorscheTime pic.twitter.com/6l6FtR0Kr1
— Porsche (@Porsche) February 5, 2021