След като пристигна в Сингапур с множество нови елементи по колата, екипът на Ферари използва петъчния ден пълноценно, за да прецени тяхната работа и да събере данни за начина, по който функционират. Двамата пилоти на екипа направи 91 обиколки на градското трасе Марина Бей, което се равняваше на почти 500 километра. Фернандо Алонсо и Фелипе Маса обаче бяха заети с различни задачи, за да могат да добият данни за всички използвани елементи. В крайна сметка бяха отчетени както позитивни, така и негативни резултати.
Фернандо Алонсо бе доста по-доволен от двете петъчни сесии. Испанецът изпробва два варианта на задното крило и събираше данни за работата на аеродинамиката, докато Фелипе Маса се отдаде на намирането на добър баланс за F2012. В крайна сметка Алонсо завърши деня трети, докато неговия колега записа девето място след края на първия ден. Бразилецът се оплака от доста трудности през първия ден.
“Денят не бе лесен за мен”, обясни Маса. “Колата нямаше добър баланс през голяма част от времето. Освен това и в двете сесии гумите се износваха доста бързо. В края на първата част установихме, че нещо не фунционира правилно, но това не обясни моите проблеми.
Имаме идеи, как може да подобрим нещата и ще трябва да анализираме данните. Имаме много работа пред нас.”
Същото в голяма степен важеше и за Алонсо. Испанецът се върна в крайна сметка на една от двете по-стари версии на задното крило, което бе показателно за трудностите, които изпитва, както и за това, че новото крило не донесе очакваните резултати.
“Изпробвахме доста нови компоненти”, обясни Алонсо. “Някои от тях оставиха позитивни впечатления, други не толкова. Може би за последно имаме нужда от повече време, за да развием нещата. Денят бе позитивен, въпреки, че остана впечатлението, че не сме толкова конкурентоспособни, колкото бяхме на Монца преди две седмици.
Разликата между двете трасета е значителна, тук имаме нужда от много повече аеро притискане. Освен това разликата тук между гумите е значителна.”