Наказанията във Формула 1 остават все така непостоянни. Това смята спортният шеф на Мерцедес Тото Волф. В отминалата Гран при на Германия Нико Розберг беше наказан с 5 секунди за избутване на Макс Верстапен при изпреварването на холандеца в хода на състезанието на обратния завой.
Самият Нико беше много изненадан от санкцията и не бе съгласен с нея, докато шефът на борда на директорите на Мерцедес във Ф1 Ники Лауда заяви, че наказанието е справедливо. Според Волф обаче такива маневри в миналото са правили и други пилоти, без да получават каквато и да било санкция.
„Пилоти са избутвали други от трасето винаги досега. Един биват наказвани, други не, заяви австриецът по след случилото се в Германия. – Това имам предвид под непостоянни наказания. Къде е мярката на позволеното? Не знам. Искаме да виждаме оспорвани състезания. Не казвам, че наказанията са неправилни, но е важно да се знае кога, дали и за какво ще бъдат налагани такива.”
Спортният директор на Ред Бул Кристиан Хорнер е на мнение, че фактът, че видеото от онборд камерата на Розберг показва, че той не се опитва да вземе завоя е изиграло роля срещу самия него при решението на стюардите, въпреки че до контакт между двете коли не се стигна.
„Може да се твърди, че случилото се е състезателен инцидент, но мисля, че ако Нико беше блокирал и 4-те колела и имаше пушек от гумите, може би тогава той щеше да се размине с наказание. Проблемът е, че изглеждаше, че той спря и после продължи напред. Това може би привлече вниманието на стюардите. Решението зависи от тях, не от нас.”