Със сухи гуми от типа софт на Бриджстоун бяха постигнати най-добрите времена в днешната квалификация за Гран при на Белгия. Времето се променя многократно в рамките на сесията, което направи избора много труден и някои пилоти допуснаха грешки. Отборите обаче бяха принудени от времето да използват всички видове гуми на японския производител.
– Днес най-важното нещо бе правилното решение в точния момент. Предизвикателството за отбори и пилоти се оказа огромно. Марк [Уебър] прецизира излизането си за последна бърза обиколка перфектно, а Люис [Хамилтън] кара великолепно във втория си квалификационен тур – заяви директорът на отдела за развитие на продуктите за автомобилен спорт Хирохиде Хамашима. – Днес видяхме екипите да ползват всичките ни видове гуми, а резултатът е определено интересна стартова решетка за утрешната надпревара.
Времето ще е ключов фактор и за състезанието, защото ако вали или започне да вали в определен момент след старта ще се наложи внимателна преценка относно използването на мокри гуми и интермедии.
– Ситуацията никак няма да е лека, тъй като отделните екипи имат различен брой комплекти, останали за утре. На изсъхваща писта пък интермедии и мокри гуми се износват крайно бързо. При много мокро трасе вече карани интермедии могат да се окажат най-доброто решение. Обиколката е наистина дълга и правилното решение е различно за всеки отделен тим. А като се има предвид колко малко караха състезателите досега на сухо, то всички ще трябва да реагират светкавично утре. Много се съмнявам, че състезанието ще е скучно – допълни Хамашима.