Популярното американско издание Insideline е направило равносметка на автомобилната промишленост от началото, положено преди 125 години, до наши дни, подбирайки 100-те най-добри и най-лоши автомобила за всички времена. В класацията е оценявана не само външността на моделите, а по-скоро ценността им в рамката на марката, техническите качества и съответствието им на съответната епоха.
Все пак авторите на рейтинга са взимали под внимание особеностите на американския пазар, така че някои оценки изглеждат доста субективни.
В списъка на 100-те най-лоши автомобила има и коли напълно непознати за европейците, така че ще отделим тези, които все пак познаваме по-добре.
Интересното в случая е и това, че в класацията са намерили място и няколко изключителни модела, даже знакови за бранша, като Mercedes-Benz 300SD от 1979 г., култовият Chevrolet Corvette от 1975 г. и т.н. Но да караме подред…
55. Maserati Biturbo (1981 г.): Приличащ на BMW 3 Series, само че грозен и ненадежден, задвижваният от подсилен с две турбини 2,5-литров V6 модел разполагаше със само 185 к.с. Кожата в интериора се скапваше прекалено бързо.
51. Ford Thunderbird (1958): Деликатният, елегантен и сладък 2-местен оригинален T-Bird е заменен от този тромав, масивен и претрупан 4-местен модел. За съжаление се радва на огромна популярност.
46. Volkswagen 411/412 (1968 г.): Големият неудобен Type 4 беше последното издихание на монтираните отзад двигатели с въздушно охлаждане на VW. Но той е толкова отвратителен, че компанията го заменя с благия по характер Passat.
45. Porsche 914 (1969 г.): Оригинално създаден като VW, този средномоторен, 4-цилиндров модел с правоъгълни форми никога не стана истинско Porsche за най-твърдите привърженици. OK, даже и по-меко настроените никога не мислеха, че това наистина е Porsche.
44. Rolls-Royce Camargue (1975 г.): Pininfarina нарисуваха тялото на тази версия с две врати на Silver Shadow. Скучен и със странни пропорции, той приличаше на увеличено Volvo.
43. Mercedes-Benz 300SD (1979 г.): Като първи седан с турбодизелов двигател е забележителен. Но петте цилиндъра произвеждаха само 110 к.с., които бяха недостатъчни за придвижване на големия S-Class. Това бе нещастие.
40. Lotus Elan (1989 г.): Резултат на корпоративно обединение, спортният 2-местен роудсър на Lotus е с предни двигателни колела и се задвижваше от двигател на Isuzu. Кой е виновен? GM, разбира се. Те притежаваха Lotus по онова време и контролираха Isuzu.
35. Triumph Stag (1970 г.): Привидно безкрайните проблеми с неговия 3-литров SOHC V8 и едва мъждукащите електрически компоненти на Lucas направиха от този 4-местен роудстър, изваян от Michelotti, демонстрация на некадърността на British Leyland.
33. Suzuki Samurai (1986 г.): С постоянно задвижване 4х4 и сериозни възможности за офроуд, този модел беше много малък и много нестабилен за движение по магистрала. Качеството на изработка е като на проект от час по трудово в гимназията.