Новият Ford Fiesta ST е най-бързият и динамичен малък сериен спортен автомобил на Ford с прецизно настроени и ориентирани към водача двигател и шаси, за да се осигури най-доброто пътно поведение на Fiesta.
Разработена от RS екипа на Ford – европейското подразделение на Ford Motor Company за световни спортни автомобили – новата Fiesta ST е оборудвана с 1.6-литров бензинов EcoBoost двигател, който развива 0-100 км/ч за 6.9 секунди и предлага 182 к.с. и 240 Нм въртящ момент. Максималната скорост е 220 км/ч.
RS екипът на Ford е настроил двигателя, окачването, управлението и спирачките за оптимална динамика и притежава характерните черти на по-голям автомобил – вкл. подобрено векторно разпределение на въртящия момент и 3 режима на системата за електронна стабилност, 6-степенна механична трансмисия и задни дискови спирачки.
Ежедневната практичност се подчертава от икономичността от 5.9 л/100 км и 138 г/км СО2 емисии – 20% намаление на емисиите в сравнение с предишното поколение Fiesta ST, при същевременно 20% повече мощност в сравнение с 2.0-литровия двигател на първото поколение.
Новата Fiesta ST се отличава с трапецовидна предна решетка с уникална конструкция тип пчелна пита и забележителен заден дифузьор. Изисканият контрастен интериор е оборудван със седалки Recaro, а нов „звуков композитор“ извежда звука от двигателя към купето, за да гарантира, че е част от преживяването зад волана. Ford представя също технологиите SYNC и MyKey.
– Новата Fiesta ST осигурява забележителни нива на динамика, дизайн и качество и предлага ненадминато удоволствие от управлението – сподели Юрген Гагщатер, главен програмен инженер на Fiesta ST. – Европейските клиенти на Ford са любители на горещия хечбек и новата Fiesta ST говори директно на тази страст към спортно шофиране.
eTVC прилага спирачно усилие към вътрешното предно колело при завиване, за да подобри поведението на пътя и да намали недозавиването, без да повлияе на скоростта. Нови технологии контролират баланса на Fiesta ST при ускорение и спиране, а ESC предлага 3 режима – пълна намеса на системата, режим, позволяващ известно приплъзване и цялостна деактивация.
Двете системи подпомагат специално модифицирана предна ос, по-стегната адаптирана задна торсионна ос, уникални предни и задни настройки на ресьорите и амортисьорите и 15 мм по-нисък център на тежестта, за оптимизирано управление и качество на шофирането.
Електронното сервоуправление предлага по-директно съотношение 13.69:1 и по-къса рейка за повече отзивчивост. С Fiesta ST дебютират задните дискови спирачки за Fiesta платформата за по-добро спиране.
Ниското тегло на EcoBoost двигателите допринася за подобреното управление и осигурява технологии като турбопълнене, директно впръскване на горивото под високо налягане и променливи фази на газоразпределение.
Уникалният двигател и настройката на 6-степенната механична скоростна кутия са прецизирани на северната дъга на Нюрбургринг при над 100 обиколки на 21-километровата писта.
Ford е подложил новата Fiesta на тестове за издръжливост в продължение на 850 000 км. За да гарантира, че Fiesta ST предлага високи нива на надеждност дори за най-взискателните клиенти, Ford е подложил Fiesta ST на допълнителни 7 500 км тестове на писти и 5 000 км тестове при висока скорост.
Това включва и „мъчителен тест“ в техническия център в Нардо (Италия) по време на който Fiesta ST е карана с пълна газ при температури над 40 градуса по Целзий.