Ник Хайдфелд за работата си с екипа на Рено, R31, връщането на KERS и работата с подвижното задно крило.
– Ник, изминаха три надпревари – как вървят нещата за теб досега?
– Имаше хубави и не чак толкова добри моменти. От позитивна гледна точка колата е много иновативна и бърза. Отговаря чудесно на промени в настройките, има прекрасна скорост на правите и вече доказа конкурентоспособността си на различни трасета. Спечелихме два подиума в три състезания, което е истински плюс. От друга страна обаче, не постигнахме съвсем пълния си потенциал. Надявам се и аз, и отборът да подобрим това. Досегашните три старта ни дадоха ясна представа за силните и слабите ни страни, които в паузата анализирахме внимателно.
– Смяташ ли, че се справяш добре с KERS и подвижното задно крило?
– Е, колкото повече използваш една система, толкова по-лесно става. Имаше малко работа по уточняване позицията на превключвателите, но за Турция всичко би трябвало да е готово. Според мен нещата със системите вървят по план, макар да не съм особено голям фен на задното крило, защото не харесвам неща, които изкуствено подпомагат състезанието. Най-голямата разлика идва от гумите. Дори при наличието на DRS задминаванията все още са трудни, ако съперникът пред теб е с близка скорост и гумите му са в подобно на твоите състояние. С нов комплект става по-лесно. Като цяло обаче видяхме повече изпреварвания в сравнение с предишни години.
– Как се чувстваш в отбора?
– Всичко от февруари насам се случва страшно бързо, така че се наложи и аз да уча скоростно. Присъединих се към екипа по време на тестовете, но предизвикателството всичко да работи перфектно продължава да съществува. Както вече съм отбелязвал, впечатлен съм от качествата на изградените само в рамките на няколко седмици връзки. Хората в Рено наистина искат пилотите им да се чувства удобно в автомобилите, да ти дадат увереност. Определено слушат какво имам да кажа, а това помага за конструктивното развитие на отделните компоненти и на екипните ни отношения. Този подход към работата определено ми харесва най-много.
– В Турция ще се надяваш на силно представяне?
– Със сигурност. Мисля, че предишните три състезания показаха колко добър е болидът ни. В Истанбул може да стане особено интересно, тъй като доста отбори ще имат нови компоненти – ние също. Затова и се надявам на добро представяне.