Шефът на отдела за представяне в Уилямс Роб Смедли смята, че няма смисъл задвижващите системи във Формула 1 да се размразяват.
Гран при болидите са с хибридно задвижване от настоящия сезон, като по време на състезателната година производителите нямат право да променят нищо съществено в агрегата и системите. След финалното състезание ще могат да се преработят почти половината елементи. Възможности за промени са предвидени и за следващите години, но все по-малко като количество.
От Гран при на Белгия насам се обсъжда въпросът за евентуална преработка на правилата. Става дума за позволяване на работа по агрегатите в рамките на самия сезон. Ферари и Рено подкрепят идеята, след като Мерцедес се оказаха твърде напред през 2014 г., а замразяването отне шанса за догонване или изравняване на силите. Когато бе запитан за мнението му относно желанието на екипа на щутгартския концерн да запази предимството си, Смедли заяви:
– Не мисля, че е предимство. Това, което трябва да се обмисли, е каква полза би имал спортът (от едно размразяване). Да, Мерцедес са най-напред от производителите, но ако отворим правилата за двигателите, те няма да стоят на едно място. Мерцедес ще свършат страшно много работа, ще инвестират огромни средства и ще направят нещо, което ще е значително по-голямо, по-добро и по-силно – както ще сторят Рено и Ферари. В крайна сметка според мен на практика ще се запази настоящото положение и никой няма да мръдне напред или назад. Резултатът ще е същите позиции, но с далеч по-високи разходи, които иначе могат да се използват за нещо различно. На Формула 1 в момента не й трябват нови харчове, които няма да подобрят шоуто.
Уилямс заедно с Мерцедес и Лотус гласуваха против направеното на последната среща на Стратегическата група предложение за частично размразяване на двигателите. Идеята по принцип бе приета, но е нужно единодушно съгласие от отборите, за да се приложи през 2015 г. Малко вероятно е това да бъде постигнато.
– Има определени ползи, но като цяло философията ни е, че правилата трябва да се решават отрано, за да има стабилност – коментира впоследствие спортният директор на Мерцедес Тото Волф. – В създаването процеса на приемане на правила е вложена мисъл и причината е, че не бива да се правят промени три месеца преди старта на нов сезон. Подобно нещо би означавало ескалиращи разходи и харчове извън контрол. Колкото по-рано се взимат решенията, толкова по-добре можеш да се подготвиш, при това на по-ниска цена. Спортът и шоуто са най-важните приоритети, но не можем да игнорираме търговската реалност.
Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер заяви от своя страна, че Формула 1 не може да си позволи напълно замразено развитие на задвижващите системи.
– [Промяната] е важна за F1. Видяхме как вървеше Нико Розберг в Русия. В топ пет имаше пет коли с двигатели Мерцедес, а задвижващите системи все още са доста нови. Според мен Мерцедес не бива да се плашат от конкуренцията, те вършат страхотна работа. Но би било здравословно за Формула 1 Ферари, Хонда и Рено да имат шанса да наваксат разликата. Тук говорим за нещо, което според мен е по-голямо от самите екипи. Става дума как е правилно да се постъпи в името на спорта, на феновете. А за F1 това е наличието на конкуренция. Трябва да сме достатъчно силни да отворим малко правилата и да сме отговорни по отношение на разходите, за да няма негативен ефект за клиентските екипи. Но е нужно съревнование – каза англичанинът.