Новата КИА Рио ще осъществи международната си премиера на 29 септември по време на автомобилното изложение в Париж 2016. Моделът е световният бестселър на корейския автомобилен производител с повече от 473 000 реализирани продажби в световен мащаб за 2015 г., което представлява 16% от годишните продажби на КИА.
Навлизайки в своето четвърто поколение, новото Рио ще предложи на клиентите от B-сегмента привлекателен пакет от предимства: атрактивен нов дизайн, висока степен на практичност и удобство, най-висок клас технологии за сигурност, нови функции на свързаност и несравнимо удоволствие от шофирането.
Майкъл Коул, главен оперативен директор в КИА Моторс Европа, споделя: “Моделът Рио е автомобил от особена важност за КИА, защото е световен бестселър. B-сегментът е един от класовете с най-оспорвана конкуренция на пазара за нови автомобили, а третото поколение Рио има съществен принос за привличането на хиляди клиенти към бранда КИА.“
“Рио се отличава с атрактивен дизайн, ниски цени за поддръжка и забележителна практичност. Точно по тези причини сегашният модел бележи рекордни продажби по целия свят. Новото Рио залага на тези ключови достойнства и ги надгражда, добавяйки още: неустоим чар, по-голямо удоволствие от шофирането и най-модерните системи за сигурност и безопасност в своя клас.“
Конструиран така, че да отговори на нуждите на широк кръг от автомобилни потребители, новото Рио е ключов модел в автомобилната гама на марката. Представителите в В-сегмента са сред най-търсените на европейския пазар, а КИА планира продажбата на 100 000 броя през първата година от лансирането на новото Рио. Това ще позиционира модела в челната тройка на КИА, заедно с бестселърите Спортидж и сийд.
Новото Рио ще се произвежда в завода на КИА в Южна Корея и ще се дистрибутира в търговската мрежа от първото тримесечие на 2017 г.
Новото Рио ще се задвижва от гама бензинови и дизелови двигатели, като всеки от вариантите ще предлага ефективност и бързо ускорение.
Нарасналият интерес на потребителите към по-малки турбо двигатели мотивира КИА да окомплектова Рио с най-новите 3-цилиндрови 1.0 л T-GDI (турбо бензинови с директно впръскване) двигатели. Лекият и компактен нов двигател дебютира в подобрената версия на сийд през 2015 г., като се очаква и Рио да последва успеха на представителя в С-сегмента, след дебюта си на международните пазари.
Клиентите на Рио с 1,0л T-GDI двигател, могат да избират между мощност от 100 или 120 к.с. Двигателят със 100 к.с. достига максимална мощност при 172 Nm въртящ момент – от 1500 до 4000 оборота в минута. По-мощният двигател със 120 к.с., предоставя същия въртящ момент при 6000 оборота в минута. След последните тестове, двата двигателя се очаква да достигнат нива на емисии на въглероден двуокис под 100 г/км (NEDC, комбинирани). Системата Idle Stop & Go (ISG) ще доведе до допълнително минимизиране на емисиите.
Освен 1,0л T-GDI, КИА Рио ще се предлага и с 1,25л и 1,4л MPI (многоточков инжекцион) бензинови двигатели. 1,25л мотор с 84 к.с. постига максимална мощност при 6000 оборота в минута и 122 Нм въртящ момент при 4000 об/мин; 1,4л е с мощност от 100 к.с. при 6000 оборота в минута и 132 Нм въртящ момент при 4000 оборота в минута. След тестове за хомолгация се очаква и двата двигателя да генерират вредни емисии СО2 под 120 г/км.
Рио ще се предлага и с 1,4 л дизелов двигател с мощност от 70 или 90 к.с. Независимо от мощността, 1,4 л дизелов двигател е създаден да постигне най-ниските СО2 нива в цялата гама на Рио – инженерите на КИА си поставят за цел емисии СО2 под 90 г/км – със или без ISG система.
Всички двигатели предават мощност на предните колела или чрез 5-степенна механична скоростна кутия за 1,25л със 100 к.с. и 1,0л T-GDI бензинов двигател; или чрез 6-степенна механична скоростна кутия за 1,4л бензинов двигател и за по-мощния 1,9л T-GDI (120 к.с.).